خرم خواستار افزایش تعرفه های نظام مهندسی شد

خرم: با توجه به اینکه طی ۸ سال گذشته تعرفه های خدمات مهندسی در کشور علی‌رغم تورم ۴۰ درصدی تغییری قابل ملاحظه ای  نکرده است، امیدواریم این موضوع با همراهی معاونت عمرانی استاندار و شهردار یزد محقق شود و در مقابل ۷ هزار مهندس استان آماده نقش آفرینی و اجرای ماموریت‌های دستگاه های اجرایی هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به طرح رفاهی ساخت «خانه مهندس» در استان یزد گفت: ایجاد کاربری های اقامتی، ورزشی، رفاهی، خدماتی، تجاری و… در این سایت انگیزه‌ای برای سفر مهندسین به یزد و محرکی برای صنعت گردشگری استان خواهد بود.
 به گزارش دریافتی پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد؛ مهندس احمد خرم در دیدار با استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان به طور کامل آماده همکاری با مجموعه استان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه رئیس سازمان نظام مهندسی به عضویت رسمی شورای عالی مدیریت بحران در آمده، آماده همکاری با مسئولان استان یزد در زمینه‌های امداد و نجات، بازسازی و اسکان موقت و دائم هستیم و پیشنهاد می‌کنیم رئیس سازمان نظام مهندسی یزد هم عضو رسمی صاحب رای در ستاد مدیریت بحران استان شود.
مهندس خرم با اشاره به طرح رفاهی ساخت «خانه مهندس» در هر استان تصریح کرد: به همین منظور به ۳ تا ۵ هکتار زمین توریستی در یزد نیاز داریم تا کاربری های اقامتی، ورزشی، رفاهی، خدماتی، تجاری و… در آن سایت دیده شود و انگیزه‌ای برای سفر مهندسان به یزد و محرکی برای صنعت گردشگری استان باشد.
وی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته چهار نفره تعیین تعرفه‌های خدمات مهندسی در استان یزد یادآور شد: با توجه به اینکه طی ۸ سال گذشته تعرفه های خدمات مهندسی در کشور علی‌رغم تورم ۴۰ درصدی تغییری قابل ملاحظه ای  نکرده است، امیدواریم این موضوع با همراهی معاونت عمرانی استاندار و شهردار یزد محقق شود و در مقابل ۷ هزار مهندس استان آماده نقش آفرینی و اجرای ماموریت‌های دستگاه های اجرایی هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه الزامی شدن صدور شناسنامه فنی ملکی در استان، باعث اشتغالزایی وسیعی برای مهندسان بیکار خواهد شد، گفت: این اتفاق از سوی دیگر موجب درآمدزایی سازمان نظام مهندسی برای انجام مأموریت‌هایی خواهد شد که اکنون به دلیل ناتوانی مالی سازمان کمتر از ۵ درصد آن انجام می‌‌شود.
وی ادامه داد: اجرای دقیق مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان می تواند تا ۵۰ درصد اشتغال مهندسین کشور را برطرف کند از این رو یزد می‌تواند به عنوان پایلوت اجرای این مبحث در کشور معرفی شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مسائل طبیعی و تغییر اقلیم علت اصلی معضل بی آبی استان‌های مرکزی نیست سوء مدیریت و برنامه‌ریزی‌های نابخردانه در سال های اخیر دلیل اصلی وضعیت فعلی منابع آبی کشور بوده است.
افزایش تعرفه های نظام مهندسیخرمرئیس سازمان نظام مهندسی کشورساخت خانه مهندس در یزدمدیریت بحران و خرمنظام مهندسی ساختمان یزد
Comments (0)
Add Comment