خرم از ضرورت ساماندهی آموزش مهندسان خبر داد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان این که دولت برای آموزش های مهارتی سازمان نظام مهندسی بودجه هزار میلیاردی در نظر گرفته است گفت: عمده این آموزش‌ها باید بر مبنای پذیرش مهندسین در کارگاه‌های ساختمانی قرار بگیرد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  احمد خرم در بازدید از خانه مهندس و در دیدار با مسئول آموزش سازمان اظهار کرد: ضمن اینکه یک سری آموزش‌های سوبسیددار هم در سازمان نظام مهندسی ساختمان وجود دارد، به روز سازی دانش اعضا هم باید در مجموع درآمدزا باشد.
وی با بیان این که دولت برای آموزش های مهارتی سازمان نظام مهندسی بودجه سراسری در نظر گرفته است گفت: برای جذب این بودجه باید با اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی ارتباط بگیریم و پیشنهادات لازم را ارائه دهیم چراکه متاسفانه سازمان نظام مهندسی تاکنون از بودجه هزار میلیارد تومانی آموزش های‌ مهارتی غفلت کرده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: عمده آموزش‌های مهارتی باید بر مبنای پذیرش مهندسین در کارگاه‌های ساختمانی توسط مشاوران و پیمانکاران قرار بگیرد.
وی به تجربه آموزش های مهارتی در وزارت راه و ترابری سابق اشاره و عنوان کرد: در یک فراخوان از ۴ هزار مهندس بیکار ثبت نام و بین مشاورین و پیمانکاران تقسیم کردیم و بعد از طرح درس و ۶ ماه آموزش تئوری و عملی مهندسین در کارگاه‌ها، آزمون متمرکز در آموزشگاه علمی کاربردی برگزار شد.
مهندس خرم افزود: در نهایت بیشتر مهندسین آموزش دیده توسط پیمانکاران و مشاورین جذب و افراد باقیمانده هم در عرض ۲ ماه مشغول به کار شدند که این تجربه لزوم توجه جدی به آموزش های مهارتی در کارگاه‌ها را نشان می دهد.
وی در پایان تاکید کرد: برای کار گسترده و جدی در زمینه آموزش های مهارتی باید از شرکت های عضو تشکل های صنفی و تخصصی استفاده کرد و این موضوعی است که مهندسین را با کار عملی و زوایای پنهان کار آشنا خواهد کرد اما متاسفانه تا به حال از آن غفلت شده است.
آموزش مهندسانخرمنظام مهندسی ساختمانکارگاه های ساختمانی
Comments (0)
Add Comment