خرم از ساخت خانه مهندس در تمام استانها خبر داد

 احمد خرم در سفر به استان خوزستان، سازمان نظام مهندسی ساختمان را با بیش از ۵۰۰ هزار عضو در کشور و ۲۰ هزار عضو در استان خوزستان یک ظرفیت ویژه عنوان کرد و گفت: با بهره گیری از این پتانسیل می توان در عرصه های مختلف از جمله زیست محیطی، آلودگی هوا، ارتقای کیفیت ساخت و ساز و مبلمان شهری تاثیرگذار بود.
به گزارش تاسیسات نیوز، وی با بیان اینکه خوزستان یک استان حادثه خیز است، افزود: استانداری خوزستان می تواند از ظرفیت جامعه مهندسی این استان در ستاد مدیریت بهره بگیرد و از تخصص مهندسان به عنوان بازوی پر توان این حوزه بهره بگیرد.
مهندس خرم در ادامه با اشاره به محرومیت استان خوزستان، اظهارداشت: این استان زرخیز در طول سالیان نتوانسته است سهم خود را از ذخایر و ظرفیت هایش برداشت کند و نیاز به توجه و رسیدگی بسیار دارد. سهم ۳درصد نیز از تولید نفت برای مناطق نفت خیز می تواند در دهه ۱۴۰۰ به ۵ درصد افزایش یابد تا به عقب ماندگی ها و ویرانی ها رسیدگی شود.
وی بر لزوم ساخت خانه مهندس در تمام استانها با کاربری های اقامتی، تفریحی، ورزشی و توریستی برای اعضای سازمان همانند خانه معلم تاکید کرد و گفت: با تامین یک زمین با کاربری گردشگری برای تاسیس خانه مهندس به منظور استفاده جامعه مهندسان استان خوزستان می توان یک خدمت بزرگ به آنان ارائه داد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: جایگاه هر یک از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها بسیار مهم و دارای اهمیت بالایی است به گونه ای که در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به عنوان یک رکن در نظر گرفته شده است.
مهندس خرم با اشاره به فعالیت ۲۰ دفتر نمایندگی در شهرستان های استان خوزستان، خاطرنشان کرد: از این دفاتر تعدادی در اماکن ‌اجاره‌ای است که باید جهت تامین زمین و منابع ساخت آن اقدام ‌شود.
وی، برش زمانی را یکی از مهمترین ویژگی های یک مدیر توانمند بیان کرد و گفت: تعلل و تاخیر در اجرا پروژه ها باعث ایجاد هدر رفت منابع مالی و انسانی می شود و هزینه نهایی را بسیار افزایش می دهد، بنابراین لازم است اجرای پروژه های مهم از جمله ساخت ساختمان مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با یک برنامه ریزی صحیح و اجرای به موقع مدیریت شود.
احمد خرمخانه مهندسمراکز اقامتی تفریحی مهندساننظام مهندسی ساختمان
Comments (0)
Add Comment