خانه های قدیمی مقصد انبار کالاهای قاچاق

خانه‌های قدیمی را در مناطق بافت فرسوده را به‌جای انبار، رهن می‌کنند که نه تحت نظارت کالای قاچاق قرار می‌گیرند و نه تعزیرات.
به گزارش تاسیسات نیوز، در تهران خانه‌های در بافت فرسوده و منازل شخصی به انبار بدل شده‌اند تا هم فروشندگان انواع لوازم خانگی و سایر کالاها از گرفتاری‌های مالیاتی رهایی پیدا کنند و هم این منازل که تحت نظارت اتحادیه‌ها و سایر اماکن مربوطه نیستند، مفری برای دپوی کالای قاچاق شوند.
رئیس اتحادیه صنف دارندگان انبارهای کالاهای تجاری و بازرگانی، سراها و سردخانه‌ها در کنار اشاره به چالش‌های پیش پای این صنف نظیر مالیات و ارزش افزوده، ضرایب مالیاتی و اینتاکدهای تعیین شده، معضل جدید کسادی بازار و رکود واحدهای صنفی خود را که همان تبدیل زیرزمینی و غیرقانونی منازل به انبار است را از نظر گذرانده.
امیرحسین رونما، همچنین به عوارض شهرداری اشاره می‌کند که برای انبارها نسبت به متراژهایشان با ارقامی سرسام‌آور تعیین و منجر به تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی در خیابان‌های شهید رجایی و ستاره شده است.
وی در توضیح بحث تبدیل خانه‌ها به انبار می‌گوید: در مناطقی نظیر ۱۲ و ۱۶ به‌جای انبار، خانه اجاره می‌کنند؛ فرش‌فروش‌ها، پارچه‌فروش‌ها، چینی‌‌‌‌‌فروشان، فروشنده لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه‌ و… که نیاز مبرم به انبار دارند، متاسفانه خانه‌های قدیمی را در مناطق بافت فرسوده را به‌جای انبار، رهن می‌کنند که نه تحت نظارت کالای قاچاق قرار می‌گیرند و نه تعزیرات.
به‌گفته رونما، در این زمینه دست اتحادیه هم بسته است؛ چندبار با مسئولان مربوطه، نامه‌نگاری کرده‌اند که تکلیف‌شان را با این خانه‌ها و اماکن، مشخص کنند تا بتوانند این‌ اماکن زیرزمینی را رصد و از چنین فعالیت‌هایی جلوگیری کنند.
رئیس اتحادیه صنف دارندگان انبارهای کالاهای تجاری و بازرگانی، سراها و سردخانه‌ها، به تاکید سازمان صنعت برای نظارت بر کالای قاچاق اشاره می کند. همین‌طور سامانه جامع مدیریت انبارها که از واحدهای صنفی او  ورود و خروج روزانه کالاها را می‌خواهد. در حال حاضر، بسیاری از موارد قاچاق کالا در این منازل شخصی دپو شده‌اند و اتحادیه نمی‌تواند بر آن نظارتی داشته باشد.
انبار و خانه قدیمیخانه قدیمیکالاهای قاچاق و خانه های قدیمی
Comments (0)
Add Comment