خانه ای شناور برای تولید آب و انرژی

به گزارش تاسیسات نیوز، زندگی در یک خانه شناور ممکن است بسیار رومانتیک به نظر برسد، اما سختی حمل آب از ساحل و صدای گوشخراش ژنراتور همه این زیبایی را از بین می برد.


در چشم انداز آینده زندگی آبی، دو موسسه روی یک خانه شناور کار می کنند که آب، برق و گرمای خود را تولید می کند.

 

کمبود خانه یک مشکل رایج در بسیاری بخش های اروپا بوده و کانال های آمستردام و لندن نشان می دهد خانه ها شناور ایده جدیدی نیست.



اما این مکان های سکونت باید در جایی باشند که تامین برق و آب امکان پذیر بوده و افرادی پیدا شوند که با زندگی خارج از شبکه مشکلی نداشته باشند.

 

 

برای زندگی راحت بدون اتصال به اسکله، شرکت Fraunhofer و همکارانش پروژه Lusation را آغاز کرده اند که هدف آن در المان است که بیشتر به سمت خانه های شناور برای تفریح و سکونت حرکت می کند.

 

 

تا اینجا، موسسه Fraunhofer برای سیستم های حمل و نقلی و زیرساختار (IVI)، موسسه Fraunhofer برای سیستم ها و تکنولوژی های سرامیکی (IKTS) و شرکای دانشگاهی و صنعتی یک خانه شناور جدید در دریاچه Geierswalde می سازند.



دریاچه در شمال غربی هایرزوردا در دریاچه لوساتین قرار داردو لوساتین بزرگ ترین دریاچه مصنوعی اروپاست که 320000 جریب (13000هکتار) را پوشش داده است؛ هدف این پروژه تا اندازه ای تقویت اقتصاد منطقه معدن کاری ذغال سنگ است.

 

 

ایده ساخت پروژه، ترکیب زیرساختار مدرن و مهندسی با فناور یهای راندمان انرژی نوین است. خانه دوطبقه روی یک سکوی فولادی 13×13 متری (43×43 فوتی) قرار داشته و شبیه نوعی خانه شناور بازاری است.



75 متر مربع فضا در کف، 34 متر مربع در طبق اول و 15 متر مربع تراس در اطراف زمانی که افراد نیاز به هوای تازه دارند در نظر گرفته شده است.

 

 

ترفند استفاده از راه حل ها انرژی است که با فضای محدود موجود مطابقت داشته و نیز برای غرق نکردن سکو در اب سبک باشد.



این راه حل ها شامل نصب دودکش های آجری سنگین و تکیه بر راه حل های فشرده تر مثل پیل های خورشیدی است که درست کنار سازه ساخته می شود تا باتری های پلیمر لیتیوم که کنار پلکان قرار دارد شارژ شود؛ دیوارها هم از جنس بتون منسوج است.

 

 

برای گرمایش و سرمایش، مهندسان یک محل آتشی نصب می کنند که از محلول فوق اشباع هیدرات های نمک برای کشیدن گرما از شعله ها استفاده می کند. طبق گفته Fraunhofer ، وقتی محلول در یک لوله ای که در آتش نصب شده گرم می شود، گداخته شده و تقریبا به صورت نامحدود در گرما می ماند.




بعد مثل یک گرم کن دست شیمیایی شامل محلول کریستال کننده از طریق تکنولوژی رادیویی، گرما طبق دستور آزاد می شود.



گرم کن محل آتش با یک واحد ذخیره حرارتی زئولیت پشتیبانی می شود. در تابستان، موارد معدنی زئولیت خشک شده و هوای مرطوب را در سکو به گردش در می آورند که در زمستان سبب واکنش اگزوترمیک شده و گرما را بیشتر منتشر می کند.

 

 

به علاوه Fraunhofer می گوید خانه شناور شامل یک سیستم سرمایش آدیاباتیک می باشد. این سیستم نیازی به برق نداشته و متکی بر اصل سرمایش تبخیری است که سطح رو به خانه مرطوب بوده و برای تبخیر رطوبت گرمای ساختمان را می کشد.

 

 

Fraunhofer نه تنها رو خوداتکا بودن خانه از نظر انرژی کار می کند، بلک به وسیله یک سیستم حلقه بسته اب را نیز تامین می کند.



از انجایی که واحد فراوری بیولوژیک بیار سنگین است، مهندسان بر انواع سرامیکی، فوتوکاتالیز، الکتروشیمیایی و فیلتراسیونی تاکید می کنند که می تواند با منطقه کوچک سکو تناسب داشته و در عین حال به اندازه کافی قوی باشد.


پیش بینی می شود خانه شناور با تکنولوژی بالای جدید تا سال 2017 بازگشایی شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آبانرژیبرقتاسیسات
Comments (0)
Add Comment