حمیدرضا شاهرخی:تلاش برای رسیدن به هدف، مهم‌ترین اصل است

سال ۹۷ با تمام تلخی و شیرینی خود گذشت، حالا وارد سال جدیدی شده‌ایم. افراد موفق برنامه و چشم‌اندازی یک سال آینده خود را ترسیم کرده‌اند. حمیدرضا شاهرخی، مدیرعامل موسسه فنی شاهرخی نیز از جمله مدیران موفقی است که به بهانه نوروز، گفت‌وگویی دوستانه و صمیمی با وی کرده‌ایم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید:
سال ۹۷ هم به خاطره پیوست و باید وارد سال ۹۸ شویم. سالی که در طالع بینی‌ها سـال خــوک است. حیوانی که سمبل پول و ثروت است. با توجه به این نامگذاری، چشم‌انداز شما برای وضع اقــتصاد و کسب و کار به ویژه در صنعت تاسیسات چیست؟
به نظر من همه سال‌ها، سال به‌دست آوردن ثروت است. اسم خوک را ما بر سر این ســال گذاشتیم پس ما می‌توانیم همه سال‌ها را سال خوک بدانیم.
 اگر وارد این حرفه نمی‌شدید، فکر می کنید الان چه شغل دیگری داشتید؟
شغــل مهم نیست، تلاش برای رسیدن به هدف مهم است. در هر شغلی می‌شود ثروتمند و موفق شد، به شرطی که تمرکز داشته باشید.
آیا سال ۹۷ برای شما سال خوبی بود؟ تلخ‌ترین و شیرین‌ترین اتفاقاتی که در این سال برای شــما و شرکت متبوع شما رخ داد، چه چیزی بود؟
بله سال خوبی بود. تلخ‌ترین آن، خواب پروژه‌های عمرانی در سطح کشور و شیرین‌ترین آن پـــروژه بازار بزرگ ایران بود.
مهم‌ترین دستاوردهایی که شرکت‌ شما در سال ۹۷ کسب کرد چه بودند؟ آیا در این سـال توانستید به برنامه‌ها و اهدافی که سال گذشته تعیین کرده بودید، برسید؟
مهم‌ترین دستاورد، ایجاد بزرگترین آزمــایشگاه محصولات بود. در خصوص بخـــش دوم سوال هم باید بگویم که تا حدودی ولی نه کامل به اهدافمان رسیدیم.
رویایتان برای سال آینده چیست؟ چه اقداماتی برای تحقق این رویاها انجام می‌دهید؟
ما به دنبال رویا نیستم، هدف و چشم‌انداز تعییین می‌کنیم. چشم‌انداز ما برای سال آینده، افزایش صادرات است که اقدامات اولیه آن را انجام داده‌ایم.
بهترین خبری که دوست دارید در سال ۹۸ بشنوید چیست؟
تولید چند محصول جدید و رفع وابستگی
یک کتاب پیشنهاد کنید.
کتاب «هاروارد چه چیزهایی نمی‌آموزد» نوشته «مارک اچ. مک‌کورمک»
حمیدرضا شاهرخیشاهرخیموسسه فنی شاهرخی
Comments (0)
Add Comment