حمایت فنی و مالی اتحادیه اروپا از تجدیدپذیرهای ایران

به گزارش تاسیسات نیوز، کمیسر انرژی و تغییرات جوی اتحادیه‌ی اروپا از برگزاری نشستی با هدف تنظیم و توافق بر سر خطوط اصلی همکاری میان ایران و اتحادیه‌ی اروپا در زمینه‌ی تولید انرژی پاک خبر داد.




در این نشست نمایندگان ۵۰ سازمان و نهاد تولیدی ـ اقتصادی اروپایی، هم‌چنین صاحبان ۴۰ واحد تولید انرژی در ایران شرکت می‌کنند.





نشست هماهنگ‌کننده‌ همکاری میان ایران و اتحادیه‌ اروپا، در پی توافق بر سر نخستین طرح حمایت از تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران با کمک‌های مالی و فنی اتحادیه اروپا و در چارچوب برنامه‌های پیمان پاریس برگزار می‌شود.

این پیمان با هدف مقابله با افزایش گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی در سال ۲۰۱۵ به امضای بسیاری از کشورهای جهان، از جمله نمایندگان ایالات متحده‌ آمریکا رسید.

میگل آریاس کانیته، کمیسر انرژی و تغییرات جوی اتحادیه‌ی اروپا تاکید کرد که تولید انرژی تجدیدپذیر در آینده‌ی همکاری‌های میان تهران و اتحادیه اروپا نقش تعیین‌کننده‌ای بازی خواهد کرد.

او گفت که ایران ظرفیت کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای را دارد و می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۳۰ درصد تولید انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

اروپاانرژیتاسیساتتجدیدپذیر
Comments (0)
Add Comment