حضور بیش از هزار شرکت در بیست و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک

دبیر بیست و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک برگزاری این کنفرانس علمی و تخصصی با حضور بیش از یک هزار شرکت کننده را زمینه ساز و فرصتی جهت طرح و ارائه راهکار برای رفع چالش‌های صنعتی استان خوزستان مطرح کرد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، ابراهیم حاجی دولو  در نشست خبری کنفرانس بین المللی مکانیک که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد اظهار کرد: از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه دانشکده مهندسی میزبان بزرگ‌ترین رویداد مهندسی در خوزستان است و برای برگزاری این کنفرانس سازماندهی‌های مختلفی صورت گرفته و سعی شده به طور شایسته برگزار شود.

 

وی با اشاره به اعتبار کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک، تصریح کرد: این کنفرانس از 21 سال پیش شروع شده و به طور مرتب سالانه دانشگاه‌های مختلفی مجری آن بوده‌اند و اکنون بعد از 21 سال نوبت دانشگاه شهید چمران است.

 

به گفته این مقام مسئول در دبیرخانه کنفرانس، جغرافیای برگزاری کنفرانس نشان می‌دهد که تاکنون در شهرهای مختلف برگزار شده اما در محدوده جنوب غرب کشور، برای نخستین بار است که برگزار می‌شود.

 

وی در خصوص ضرورت برگزاری کنفرانس مکانیک اظهار داشت: طبق آمار‌ها حدود 40 درصد مهندسان و شاغلان تخصصی صنایع از مهندسان مکانیک و متخصصان این رشته در واقع کاتالیزور مهندسین هستند که می‌توانند در مواردی حتی کارهای مهندسی شیمی و مهندسی مواد را هم انجام دهند.

 

وی افزود: از سوی دیگر، خوزستان استانی صنعتی است و با توجه به نقش رشته مهندسی مکانیک، برگزاری این کنفرانس می‌تواند یک خدمت و تجربه مفیدی برای کار‌شناسان باشد.

 

حاجی دولو خاطرنشان کرد: خوزستان نه تنها منطقه صنعتی است بلکه قطب صنعتی دارد که برخی صنایع به طور انحصاری و کلان هستند مانند صنایع نفت و گاز، حفاری، نیروگاه‌ها، نیشکر و…. در عین حال حدود 10 هزار مهندس مکانیک در خوزستان وجود دارد که برگزاری این کنفرانس یک دوره آموزشی و کلاسی برای ارتقاء دانش آن‌ها در این رشته محسوب می‌شود.

 

وی طرح چالش‌های مهم صنعتی و گرفتن ایده‌های راهگشا، ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط مستقیم و رو در روی مهندسان مکانیک، ایجادجلسات ارائه مقالات اعلام نیاز صنعتی برای شرکت‌های استان، تشویق و ترغیب کار‌شناسان به نوآوری در محیط‌های صنعتی، معرفی توانمندی‌های علمی و صنعتی استان و آشنایی با دستاوردهای تحقیقاتی مراکز علمی سایر نقاط کشور را از جمله اهداف برگزاری کنفرانس مهندسی مکانیک نام برد.

 

دبیر بیست و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک با بیان اینکه بیش از 1200 نفر از متخصصان مکانیک در مدت برگزاری همایش در خوزستان حضور دارند، ادامه داد: این همایش فرصتی است که کار‌شناسان صنعت استان می‌توانند رو در رو با محققان صحبت کنند و مشکلات را به بحث بگذارند.

 

وی در خصوص تفاوت این همایش با دوره‌های پیشین، گفت: اولین بار است که کنفرانس به صورت تقاضا محور برگزار می‌شود بدین معنی که علاوه بر ارائه نتایج تحقیقات محققان در قالب مقاله، بخشی پیش بینی شده تحت عنوان اعلام نیاز پژوهش صنعتی که کار‌شناسان صنایع می‌توانند مشکلاتی که با آن مواجهند و چالش‌های خود را در قالب مقاله ارائه کنند و محققان حاضر نیز با توجه به تخصص رشته خودشان روی آن موضوع کار کنند.

 

حاجی دولو ادامه داد: این نشست‌ها تحت عنوان نشست‌های پژوهش بازار همزمان و در کنار ارائه مقالات شفاهی برگزار می‌گردد و در حقیقت، اولین بار است که در کنفرانس نقش صنایع پررنگ دیده شده و برای هر صنعت نشست‌هایی ویژه پیش بینی شده است.

 

وی با اشاره به استقبال انجمن مهندسان مکانیک ایران از این طرح مبتکرانه دانشگاه شهید چمران، یادآور شد: این ایده می‌تواند بستر ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه را فراهم کند و به عنوان یک الگو برای سایر کنفرانس‌های علمی به اجرا در آید.

بيست و دومين كنفرانس سالانه بين‌المللي مهندسي مكانيك در تاریخ 2 ارديبهشت 1393 تا 4 ارديبهشت 1393 توسط انجمن مهندسان مكانيك ايران و دانشگاه شهيد چمران اهواز  در شهر اهواز برگزار می شود

پایان پیام/.

 

 

نظام مهندسی،مهندس، مکانیک، آموزشگاه، کتاب، تاسیسات،ساختمان، کاشانه، کارگران، طرح،
Comments (0)
Add Comment