حذف کنترل طراحی و لغو شناسنامه ساختمان چالش اصلی نظام مهندسی

شفقت عضو هیات مدیره و خزانه دار سازمان نظام مهندسی استان مرکزی: یکی از مشکلات پیش روی ساخت و ساز در کشور را حذف کنترل طراحی و لغو شناسنامه فنی عنوان کرد که توسط دیوان عدالت اداری صورت گرفته است .
به گزارش تاسیسات نیوز،  شفقت عضو هیات مدیره و خزانه دار سازمان نظام مهندسی استان مرکزی در خصوص چالش های درآمد پایدار و منابع درآمدی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت : مهمترین اصل در هر حوزه بحث درآمد پایدار است که می تواند عامل موفقیت را رقم بزند .

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد : نارسائی ها و مشکلات موجود از جمله کمبود اعتبارات موجب عدم کارایی نظام ساخت و ساز شهری در کشور شده است ، لذا چیزی که درآمد نداشته باشد قطعا کیفیت نیز نخواهد داشت . نمونه اخیر آن می توان به متروپل آبادان اشاره کرد ، بنابراین یک اشتباه می تواند فاجعه ایجاد کند . بر همین اساس حضور یک نفر به عنوان ناظر کار در بخش کنترل طراحی در ساخت و ساز پروژه ها ضروری است .

مهندس شفقت در ادامه گفتگو در خصوص شناسنامه فنی ملکی و نقش آن در ارتقای کیفیت افزود: مدیریت پروژه ی ساخت و ساز کمک می کند تا پایان پروژه به بهترین شکل و بالاترین کیفیت و استانداردها انجام گیرد بنا بر این لازمه اصلی ساخت یک پروژه ی ساختمانی شناسنامه فنی آن است . شناسنامه فنی یک نماد و الگوی همیشگی برای یک ساختمان است چون تنها مدرکی که سندیت دارد شناسنامه فنی یک ملک است .

مهندس شفقت همچنین در خصوص نقش کنترل طراحی در ارتقای کیفیت ساخت و ساز نیز یادآور شد : همانطور که از نام کنترل طراحی بر می آید مدریت کنترل پروژه زمینه ای را فراهم می سازد تا تمام مراحل پروژه در یک بازه زمانی مشخص با عملکرد مطلوبی به پایان رسد، لذا مقوله کنترل طراحی باید جدی گرفته شود که در این راستا حضور یک نفر توانمند می تواند نقش کلیدی را ایفا نماید .

وی در پایان گفت : سازمان نظام مهندسی با کم شدن درآمد مجبور است از نفرات کمتر استفاده نماید که باید در این راستا وزارت راه و شهرسازی کمک حال این سازمان باشد تا مشکلات در این حوزه کمتر شود .

ایشان یادآور شد : سازمان نظام مهندسی یکی از ارگان های موفق نظام جمهوری اسلامی بوده که عملکرد خوبی تا به امروز داشته و قطعا با حمایت های بیشتر خدمات بهتری نیز به مردم ارائه خواهد داد .

ساخت و سازشناسنامه ساختمانلغو شناسانمه ساختماننظام مهندسیچالش نظام مهندسیکنترل طراحی
Comments (0)
Add Comment