حذف ذرات معلق هوا با استفاده از آجرهای سازه

به گزارش تاسیسات نیوز، این روزها آلودگی هوا در شهرهای بزرگ مشکل بزرگی است و در نتیجه ساختمان هایی که به کاهش این مشکل کمک می کنند مورد توجهند.



در سال های اخیر، طراحان فراتر از کاهش ساده انتشارات ساختمان حرکت کرده و شروع به کار با تکنیک هایی کرده اند که آلاینده های هوا را حذف می کند.


نمونه این تکنیک ها نمای فوتوکاتالیک Nemesi برای Pavilion ایتالیاست که در اکسپومیلان 2015 معرفی شد و آلودگی را ضبط و در حضور نور با آن واکنش می دهد.

 

با این وجود در بسیاری موارد این فناوری ها شیمیایی بوده اند و تنها بر هوایی که به صورت فیزیکی در تماس با آنها می آید تاثیر می گذارد.


حال اگر ساختمان ها نقش فعال تری در کشیدن آلاینده ها از آسمان داشته باشند چه اتفاقی می افتد؟


نظرتان در مورد استفاده از فناوری جاروبرقی در مصالح ساختمانی چیست؟

 

 

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه پلی تکنیک کالیفرنیا یک نوع آجر ساختمانی ابداع کرده اند که می تواند به عنوان یک سیستم فیلتراسیون عمل کند.


Breathe Brick یک آجر بتونی متخلخل است که پس از چیده شده بر روی همدیگر یک سیستم نمای سازه و فیلتراسیون هوا را تشکیل می دهد.

 

این نوع مصالح با الهام از سیستم جاروبرقی که هوا را در یک گرداب می چرخاند و ذرات را جدا می کند ساخته شده است.


سطح نمای آجرها به هدایت هوای خارج به ورودی های مستطیل شکل کمک می کند.

یک فیلتر سیکلونی که مستقیم به شکل بتونی قالب ریزی می شود سبب پالایش هوای ورودی و حذف ذرات معلق می شود.


کوپلرهای آجر که از پلاستیک بازیافتی ساخته شده اند به هم ترازی دو محور عمودی مدول پشته ، یکی برای مطابقت با تقویت سازه و دیگری برای ارسال ذرات به هاپر جمع آوری در پایه دیوار کمک می کند. هوای فیلترشده که به حفره سیستم دیواره دوجداره عبور می کند می تواند یک سیستم HVAC یا فضای داخلی مجاور را مستقیم تغذیه کند.







انتهای خبر

hvacتاسیساتپالایشکوپلر
Comments (0)
Add Comment