حدود اختیارات نظام مهندسی ساختمان مشخص نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان می بایست در بحث آموزش در بعد تخصصی و فرهنگ سازی عمومی در حوزه ساخت و ساز ساختمان‌های شهری فعال‌تر از گذشته اقدام کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، «محمدجواد ابوالحسینی» در نشست مشترک با رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به اینکه حجم ساخت و ساز ها در بخش خصوصی وسیع‌تر از حوزه دولتی است، افزود: برخلاف ضوابط خوبی که در نظام مهندسی ساختمان تدوین شده است، این نهاد در موضوعات حقوقی دچار آسیب است و حدود مسئولیت‌ها و اختیاراتش مشخص نیست.
وی با بیان این که بخشی از این آسیب به دلیل عملیاتی نشدن ظرفیت‌های حوزه نظام مهندسی است، تاکید کرد: این مشکلات باعث شده تا مردم به جای پذیرش نظام مهندسی به عنوان یک همراه و حامی، یک چالش تلقی و از آن دوری کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه ضرورت دارد ریشه یابی و حل این چالش، یکی از برنامه های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان باشد، خاطرنشان کرد: هدف گذاری این سازمان باید به سمت بازگرداندن اعتماد عمومی و مردمی معطوف شود تا مردم با آرامش خاطر به این نهاد مراجعه کنند و ازخدمات کارشناسی، فنی و تخصصی آن بهرمند شوند.
ابوالحسینی تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی می بایست در افزایش کیفی و کمی خدمات خود کوشا باشد تا پویایی بیش از پیش خود را بازیابد.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پایان موضوع آموزش را در دوبخش مهندسین و مردم امری ضروری برای پیشرفت صنعت ساختمان دانست و ابراز امیدواری کرد: سازمان نظام مهندسی با استفاده از ظرفیت های درونی خود برنامه های ترویجی و آموزشی مدونی را برای مردم و مهندسین برنامه ریزی کند تا ضمن ارائه خدمات فنی و مهندسی، نهادی در خدمت فرهنگ عمومی باشد.
Comments (0)
Add Comment