جیره بندی یا امیدواری؟ مسئله این است

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، با آمارها و ارقام تولید، ذخیره و مصرف انرژی در کشور همچنان بحران آب یکی از مسائل جدی این روزها میباشد. هر روز اخباری از جیره بندی و یا عدم جیره بندی به گوش میرسد که اینبار یک مقام مسئول در وزارت نیرو از جیره بندی نشدن آب خبر داد و گویی مردم را امیدوار کرد.

قائم مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه گزینه جیره‌بندی آب در هيچ يک از شهرهای كشور در دستور کار وزارت نيرو نیست، گفت: دلیل توقف افزایش قیمت آب در دو سال گذشته شرایط اقتصادی مردم و رعایت حال آنها است.

ستار محمودی با تاکید بر اینکه احداث آب‌شيرين‌كن سياست قطعي وزارت نيرو در شهرهاي ساحلي جنوب است، به چالش جدی کمبود آب در هرمزگان به ویژه شهر بندرعباس اشاره و تصریح کرد: در صورت عدم بارندگی در سال جاري، قطعا سال آینده مشکلات دو چندانی در تامین آب شهر بندرعباس خواهیم داشت.

قائم‌مقام وزیر نیرو با تاكيد بر اينكه گزینه جیره‌بندی آب در هيچ يک از شهرهاي كشور در دستور کار وزارت نيرو نیست، بر ضرورت تسریع در روند اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن یکصد هزار مترمکعبی شهر بندرعباس تاکید کرد.

وي اظهار كرد: انتظار مي رود با توجه به شرايط خاص منابع آبي شهر بندرعباس، سازمان محيط زيست در مدت زمان كوتاه‌تري نسبت به صدور مجوز اجراي پروژه آب‌شيرين‌كن اين شهر تصميم گيري کند.

وي افزود: با توجه به ضرورت كاهش اثرات بحران آب در هرمزگان، تخصيص اعتبارات لازم براي رفع بحران در اين استان در اولويت قرار دارد؛ به طوري كه بخشي از منابع مالي تخصيص داده شده است.

همچنين سياست‌گذاري‌هاي كوتاه‌مدت و بلندمدت براي استان‌هايي نظير هرمزگان بسيار ضروري است. محمودي همچنین با اشاره به ضرورت تغییر تعرفه‌های آب گفت: در حال حاضر وزارت نيرو طرح افزايش تعرفه‌هاي آب را بر مبناي قانون هدفمندي به شوراي اقتصاد ارائه كرده كه پس از انجام بررسي لازم نتيجه آن اعلام خواهد شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آببحرانتاسیساتجیره بندی
Comments (0)
Add Comment