جیره بندی، تنش آبی و در نهایت خشکسالی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به اینکه کشور ۱۴ دوره خشکسالی را پشت سر گذاشته است، گفت: ۵۰۰ شهر در معرض تنش آبی داریم.

 

 

 

حمیدرضا تشیعی با اشاره به برنامه‌های توسعه سامانه‌های پایش، راهبری و کنترل از راه دور تاسیسات اظهارداشت: گستردگی ناموزون بسیاری از شهرها و به‌ ویژه کلان‌شهرها به جهت تنوع عناصر تاسیسات آب و فاضلاب و ضرورت ارتباط کیفی و کمی عناصر سامانه‌ها، آنها را دارای پیچیدگی‌ها تأثیرگذار کرده است.




این مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: گسترش بخش شهری با بیش از ۱۴ میلیون مشترک و انتظارهای این مشترکین به خاطر سطح بهداشت، سلامت و رفاه جامعه که در حال رشد است، از عوامل مؤثر در رشد روزافزون پیچیدگی‌های امروز صنعت آب و فاضلاب است.




تشیعی تصریح کرد: توجه به روند خشکسالی و تأثیر آن بر کیفیت و لزوم رعایت استانداردها و محدودیت‌های منابع مالی موجود، این پیچیدگی‌ها را دوچندان می کند. بعد از ۱۴ سال خشکسالی و با داشتن بیش از ۵۰۰ شهر در معرض تنش آبی و حجم اپیدمی‌هایی که از شرق و غرب کشور ما را در فصل گرما تهدید می‌کند، توانسته‌ایم خدمات خود را به خوبی ارائه کنیم.




وی با بیان اینکه در آستانه تحول در شیوه مدیریت سامانه‌های آب و فاضلاب و ارائه خدمات در کلان‌شهرها، این سامانه‌ها ابزاری در اعمال مدیریت تقاضا نیز خواهد بود ادامه داد: در حال حاضر با پیگیری‌های معاونت بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور ۱۷۷ شهر مجهز به این سامانه‌ها هستند و ۴۴۵ شهر نیز در حال انجام مطالعات پیاده‌سازی سامانه‌های تله‌متری و کنترل از راه دور هستند.






انتهای خبر

آببحرانتاسیساتخشکسالی
Comments (0)
Add Comment