جلسه کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی

به گزارش  تاسیسات نیوز، جلسه مشترک کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی با هیئت مدیره سازمان پنج شنبه مورخ دوم آذر96 در هتل پارس کرمان تشکیل گردید.



به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمان در ابتدای جلسه مهندس اسماعیلیان ریاست سازمان ، ضمن خوش آمدگویی به اعضاء حاضر در جلسه، یاد و خاطره جمیع درگذشتگان زلزله کرمانشاه را گرامی داشت، در ادامه با بیان اینکه اخیراً سازمان نظام مهندسی مورد بی مهری قرار گرفته و این انتقادات مغرضانه و غیر منصفانه بوده است، عنوان نمود قانون نظام مهندسی که بیش از دو دهه از عمرآن میگذرد و نیاز به بازنگری دارد در کمیسیون عمران مجلس بررسی های مقدماتی آن صورت گرفته است و سازمان به صورت تشکل حرفه ای طی دو دهه کنترل خدمات مهندسی اعضاء خود ،ورود پیدا کرده و امروزه با تعداد بیش از چهارصد و پنجاه هزار نفر یکی از بزرگترین تشکل های حرفه ای کشور میباشد و در بخشهای زیادی بار حاکمیت را به دوش میکشد.



در ادامه بیان نمود امیدوارم با اصلاح قانون نظام مهندسی یکبار آن هم برای همیشه فرآیند ساخت و ساز در همه اجزاء و بخش ها به کارگزاران حقیقی آن که مهندسان میباشند واگذار شود و مسئولیت این عمل از افرادی که آشنا با دانش و آموزه های روز آمد مهندسی و دارای کارنامه ی حرفه ای مشخص میباشند خواسته شود که یقیناٌ این امر در جهت حفظ حقوق بهره برداران خواهدبود ایشان در ادامه عنوان نموداستان کرمان با داشتن 20 نمایندگی در کل استان به اشاعه فرهنگ ساخت و ساز پرداخته است.

 

 

وی با اشاره به زلزله بم که ماه دیگر چهاردهمین سالگرد آن را خواهیم داشت، اظهار داشتند بازسازی بم نمره قبول خوبی را آورد و استان کرمان مدیریت 400 نفرمهندس را در این جریان بر عهده داشت . استان کرمان در سال 91 رتبه برتر مقررات ملی راکسب کرد. در بخش آموزش نیز کارهای مهمی صورت گرفته و هم اکنون استان کرمان در 5 شهرستان استان مرکز آموزش دارد. در پایان ایشان اظهار امیدواری کردند که این جلسه، جلسه ای کارشناسانه و مفید خواهد بود.

 

 

سپس مهندس قراوی رئیس کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی نظام مهندسی کشور و نماینده مجلس و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اعضاء هیئت مدیره و ریاست سازمان، به زلزله کرمانشاه اشاره نمود و عنوان کردکه در این واقعه نظام مهندسی به هیچ وجه مقصر نبوده و یکی از نماینده های مجلس در حق نظام مهندسی جفا کرده است، باید این نکته را متذکر شوم که در ساخت بیمارستان سازمان نظام مهندسی هیچ گونه نقشی نداشته و ساخت و سازهایی از این دست مشمول قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نمیباشد. ایشان با بیان اینکه درست است به سازمان انتقاداتی وارد میباشد ولی اینگونه مورد هجمه قراردادن سازمان نظام اصلاً کار درستی نیست. مهندس قراوی به اهداف نظام مهندسی اشاره نمود و عنوان کرد با توجه به اینکه سازمان نظام یکی از بزرگترین تشکل های کشور میباشد بایستی دو هدف را مدنظر قرار دهد هدف اول ایجاد اعتماد در مردم و هدف دوم حفظ جایگاه مهندسی سازمان، که جایگاهی بسیارمهم دارد.

 

 

ایشان با بیان اینکه فرهنگ سازی در نظام مهندسی بسیار مهم است و نظام بایستی در حیطه ی آموزشی کارهای زیادی انجام دهد و فارغ التحصیلان آموزش های لازم را ببینند عنوان نمود، متاسفانه در اجرای ساختمان افرادی ورود پیدا کرده اند که تخصص لازم را ندارند، پس بایستی شاخص ها ومسیرها مشخص گردد و مهندسان در چرخه ساخت و ساز کشور بایستی فعال باشند و اصلاح قانون مسلماً به جایگاه نظام مهندسی کمک خواهد کرد. در پایان اعضاء حاضردر جلسه به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتجلسهشورای مرکزیمهندس
Comments (0)
Add Comment