جلسه هماهنگی پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی برگزار شد

دومین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی_برودتی کشور، ۱۴ مهر ماه سال جاری برگزار می شود و دست اندرکاران این کنفرانس در تلاش هستند تا این رویداد علمی و صنعتی به بهترین نحو ممکن برگزار شود. از این رو جلسه هماهنگی و برنامه ریزی این کنفرانس با حضوردبیر و جمعی از مسئولان اجرایی در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

کنفرانس تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی فرصتی است برای حل چالش تاترازی مصرف برق

دکتر مصطفی مافی، دبیر کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی_برودتی در خصوص برگزاری این کنفرانس در گفتگو با تأسیسات نیوز گفت: پس از آنکه انجمن مهندسی حرارتی-برودتی ایران در اواخر دهه ۸۰ شکل گرفت، تصمیم بر آن شد تا برای آشنایی جامعه علمی و صنعتی با فناوری های روز دنیا در حوزه تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی _برودتی، کنفرانس دو سالانه ای را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: هدف اصلی کنفرانس آن است که با حضور فعالان حوزه تأسیات حرارتی_برودتی، زمینه تبادل اطلاعات و چالش ها و فرصت های  این حوزه را مورد بررسی قرار دهد.

معاون پژوهشگاه نیرو تصریح کرد: اولین دوره کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی_برودتی با مشارکت و همکاری دانشگاه تربیت مدرس به خوبی برگزار شد. همچنین دومین دوره کنفرانس نیز با مشارکت و همکاری دانشگاه بیرجند، سومین دوره با مشارکت دانشگاه امام خمینی قزوین برگزار شد. اما چهارمین دوره کنفرانس با شیوع کرونا در کشور همزمان بود که این دوره با رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های ویژه دوره کرونا با  با مشارکت و همکاری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد. اکنون نیز ما برای برگزاری پنجمین دوره کنفرانش ملی تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی_برودتی در حال برنامه ریزی هستیم.

وی با اشاره به گرمای بی سابقه تابستان امسال و بحران کمبود برق در کشور اظهار کرد: بخشی از مشکلات کشور در تأمین برق طی ماه های اخیر، مربوط به سامانه های تهویه مطبوع و سرمایشی می شود که روزانه تا ۴۰ هزارمگاوات مصرف برق را به ساختار تأمین برق کشور تحمیل کرد.

دبیر کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی _برودتی ادامه داد: ما باید برای جلوگیری از تکرار این چالش، برنامه ریزی کنیم. از این رو در پنجمین دوره برگزاری این کنفرانس که با مشارکت پژوهشگاه نیرو به عنوان بازوی علمی_پژوهشی وزارت نیرو برگزار می شود، تلاش می کنیم تا پیرامون ناترازی مصرف به بحث و گفتگو بپردازیم و در راستای سیاست های ابلاغ شده در حوزه رفع تاترازی برق قدم برداریم.

وی در پایان از با دعوت از همه فعالان حوزه تأسیسات حرارتی_برودتی، اساتید دانشگاه، دانشجویان و مهندسین خواست تا با حضور در این کنفرانس در پیشبرد اهداف این رویداد ملی سهیم باشند.

علم تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی-برودتی در کشور باید توسعه یابد

در همین رابطه  دکتر عبدالرزاق کعبی نژادیان، دبیر کمیته بین الملل کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی_برودتی در گفتگو با تأسیسات نیوز اظهار داشت: انجمن علمی-مهندسی حرارتی –برودتی جهت ارتقاء علمی و آشنایی مهندسین و متخصصین با فناوری های پیشرفته تصمیم به برگزاری رویداد علمی گرفته است.

وی افزود: این دومین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی-برودتی است که همزمان با نمایشگاه تأسیسات حرارتی-برودتی برگزار می شود.

کعبی نژادیان با اشاره به پیشرفت روند علمی و دانشگاهی حوزه تأسیسات حرارتی-برودتی در کشور اظهار کرد: پیش از این علم یعنی علم تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی و برودتی تنها در مقطع کاردانی در کشور ما تدریس می شد، اما خوشبختانه امروزه این تخصص در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز تدریس می شود. بر این اساس ما باید تلاش کنیم علم تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی_برودتی در کشور ما، همچون دیگر کشورها رشد و توسعه یابد.

دبیر کمیته بین الملل کنفرانس تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی- برودتی افزود: امیدواریم با برگزاری کنفرانس هایی از این دست زمینه ارتقاء علمی متخصصین داخلی را فراهم آوریم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد این کنفرانس با حضور کارشناسان، اساتید، دانشجویانو متخصصان این حوزه و ارائه مقالات علمی، با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود و در سال های آتی نیز ادامه یابد.

لازم به ذکر است به جز پژوهشگاه نیرو وانجمن تاسیسات که به عنوان برگزارکنندگان همایش به شمار می آیند، دانشگاه آزاد اهواز، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه بین المللی امام خمینی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، شرکت نمانگر، دانشگاه علم وفرهنگ، انجمن علمی مهندسی حرارتی برودتی، سیویلکا، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، و همچنین پایگاه خبری تاسیسات نیوز به مدیریت دکتر واصف به عنوان  حامی رسانه ای  در این کنفرانس حضور دارند.

 

جلسهرویداد علمیعبدالرزاق کعبی نژادیانمصطفی مافیهماهنگیپژوهشگاه نیروکنفرانس ملی تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی
Comments (0)
Add Comment