جزئیات ریزش تونل مترو کیانشهر

به گزارش تاسیسات نیوز، حدود ساعت 17:30 روز 17 شهریور، کارگاه تونل مترو در حال احداث در محدود کیان شهر در هنگام عملیات عمرانی دچار ریزش شد. 

به دنبال این حادثه تعدادی از کارگران که در لحظات اولیه در تونل مترو محبوس شده بودند، توسط آتش نشانان از محل حادثه خارج شدند.
خوشبختانه این ریزش به سطح خیابان نرسیده است.
4 نفر زیر آوار تونل کیانشهر محبوسند
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: در حادثه کارگاه متروی کیانشهر 4 نفر در زیر آوار محبوس که موقعیت آنها مشخص شده است و اتش‌نشانان در حال خروج این افراد هستند.
جلال ملکی اظهار داشت: در ساعت 17:02 حادثه در کارگاه در حال ساخت مترو واقع در کیانشهر به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و ماموران 5 ایستگاه به همراه لودر و بیل میکانیکی محل حادثه اعزام شدند.
وی بیان داشت: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد کارگران در حال حفر تونل مترو بودند که به یکباره تخریب می‌شود و 15 نفر در دقایق اولیه توسط آتش‌نشانان آسیب‌ دیده خارج و 5 نفر نیز در زیر آوار محبوس شدند که تاکنون یک نفر از آنها موقعیت‌یابی و زنده خارج و 4 نفر دیگر نیز موقعیت‌یابی شدند.
به گفته ملکی عملیات این حادثه همچنان ادامه دارد
احتمال فوت سه کارگر در حادثه مترو کیانشهر/ تلاش امدادگران برای نجات مفقودین
سخنگوی هلال‌احمر استان تهران با اشاره به اینکه به احتمال بسیار زیاد سه نفر از مفقودین زیر آوار مترو کیانشهر جان خود را از دست داده‌اند، گفت: 20 نفر در این حادثه دچار آسیب شده‌اند.

مهیار مقیمیان در ارتباط با آخرین جزئیات حادثه کارگاه مترو کیانشهر، اظهار داشت: به طور کلی 20 نفر دچار حادثه شده که در لحظات اولیه 10 نفر از حادثه‌دیدگان به صورت سرپایی مداوا شدند.
وی افزود: 10 حادثه دیده دیگر در زیر آوار محبوس شده بودند که 5 نفر آنها نیز در زمان‌های نخستین پس از حادثه توسط نیروهای امدادی حاضر در محل از زیر آوار خارج شده‌اند.
سخنگوی هلال‌احمر استان تهران با اشاره به اینکه 5 حادثه‌دیده دیگر همچنان در زیر آوار هستند، گفت: 4 نفر از این حادثه‌دیده‌ها مکان‌یابی شده ولی یکی از افراد مکان آن مشخص نیست و مفقودی به شمار می‌رود.
مقیمیان تصریح کرد: به احتمال بسیار زیاد 3 نفر از حادثه‌دیده‌های زیر آوار فوت شده‌اند چرا که دستگاه‌های بیورادار دیگر پالس نمی‌دهد لذا پیش‌بینی می‌شود از 4 حادثه‌دیده مکان‌یابی شده در زیر آوار 3 نفر از آنها فوت و یک نفر زنده باشد.
وی با اشاره به اینکه مفقودین در زیر لایه‌های سنگین آوار هستند، گفت: 36 نیروی عملیاتی از ری، شمیرانات، پیشوا،‌ تهران و رباط‌کریم در محل حادثه حضور دارند.
سخنگوی هلال‌احمر استان تهران در پایان گفت: سه دستگاه زنده‌یاب بیورادار و 5 قلاده سگ زنده‌یاب در ارتباط با نجات حادثه‌دیدگان و شناسایی مفقودین به کار گرفته شده است.
انتقال ۹ نفر از مصدومان حادثه متروی کیانشهر به بیمارستان
سخنگوی اورژانس تهران با اشاره به حادثه ریزش آوار در متروی کیانشهر گفت: تاکنون ۹ نفر از مصدومان از زیر آوار خارج شده و به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شدند.
حسن عباسی با اشاره به حادثه متروی کیانشهر اظهار داشت: نیروهای اورژانس بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه 10 آمبولانس و 2 اتوبوس‌آمبولانس به محل اعزام کردند.
وی با اشاره به اینکه 3 خودروی ستادی اورژانس نیز در محل حادثه حضور دارد، گفت: نیروهای اورژانس تاکنون 9 نفر از مصدومان را از زیر آوار خارج کردند.
سخنگوی اورژانس تهران در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون این حادثه مرگ حادثه دیدگان را به همراه نداشته و مصدومان نیز به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال یافته‌اند.
تیمی از کارشناسان برای بررسی علت حادثه مترو کیانشهر انتخاب شدند
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: تیمی از کارشناسان خبره دادگستری برای بررسی علت حادثه متور کیانشهر انتخاب شده‌اند.

محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با اعلام این خبر گفت: از لحظه‌ای که وقوع حادثه به بازپرس ویژه قتل تهران اعلام شد بنده و بازپرس ویژه در صحنه حاضر شدیم.
وی گفت: تاکنون دستورات لازم برای انجام امورات مربوط به شناسایی و خروج کارگران حاضر در داخل مترو داده شده است و منتظر مشخص شدن قطعی تعداد افراد مانده در زیر آوار هستیم.
شهریاری درباره اینکه آیا به انشعابات شهری نظیر آب و گاز و تلفن خسارتی وارد شده یا خیر گفت: از آنجا که حادثه زیرسطحی است این انشعابات دچار مشکل نشده اند.
وی افزود: در حال حاضر تیمی از کارشناسان رسمی و خبره دادگستری تعیین شده اند تا علت وقوع این حادثه را بررسی کنند.
اعزام سگ‌های تجسس به محل حادثه مترو
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام سگ‌های تجسس و زنده‌یاب به محل حادثه ریزش تونل مترو خبر داد.
«سید مصطفی مرتضوی» درباره اقدامات هلال احمر و سازمان امداد و نجات در حادثه ریزش کارگاه مترو اظهار کرد: در ساعت 17:45 امروز این حادثه به سازمان امداد و نجات اطلاع داده شد که بلافاصله یک تیم پیشرو از جمعیت هلال احمر شهرری و یک تیم پشتیبانی از جمعیت هلال احمر استان تهران به محل حادثه واقع در مترو تهران ایستگاه کیانشهر اعزام شد.
وی با بیان اینکه دو تیم آنسَت (سگ‌های تجسس و زنده‌یاب) نیز به محل اعزام شدند اظهار کرد: برابر گزارش‌های اولیه، این حادثه 15 حادثه‌دیده در پی دارد که امدادرسانی به آن‌ها در حال انجام است.
همچنین حسن عباسی، سخنگوی اورژانس تهران نیز از افزایش شمار مجروحان حادثه ریزش تونل مترو به 6 تن خبر داد و گفت: عوامل اورژانس، شش نفر از حادثه‌دیدگان را به بیمارستان شهدای هفتم تیر منتقل کردند. همچنین دو تن دیگر نیز دچار مصدومیت سطحی شده بودند که به شکل سرپایی در محل تحت درمان قرار گرفتند.
عباسی افزود: در حال حاضر 10 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل حادثه حضور دارد که خودروی فرماندهی اورژانس نیز ناظر بر عملکرد امدادگران اورژانس است.
یکی از محبوسین حادثه کارگاه مترو در کیانشهر زنده خارج شد
سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: یکی از کارگران محبوس شده در آوار حادثه کارگاه مترو نجات یافت.
سید جلال ملکی اظهار داشت: در جریان عملیات ماموران آتش‌نشانی در حادثه ریزش آوار در کارگاه مترو که 5 نفر از کارگران زیر آوار محبوس شده بودند آتش‌نشان‌ها موفق شدند یکی از آنها را که جوان 30 ساله‌ای بود به سلامت خارج کنند.
وی افزود: 4 محبوس دیگر موقعیت‌یابی شده‌اند اما همچنان زیر آوار قرار دارند؛ علمیات ماموران آتش‌نشانی در حال انجام است.

اسامی کشته شده‌ها و مجروحان حادثه کارگاه مترو کیانشهر اعلام شد

اسامی کشته شده‌ها و مجروحان حادثه ریزش کارگاه مترو کیانشهر به قاضی مرادی بازپرس ویژه قتل پایتخت اعلام شد.

بر این اساس هادی علیزاده، غلامرضا علیزاده و رضا بهرامی از دنیا رفته‌اند و احمد رسولی، مفقود شده افغانی حادثه است.

همچنین مسعود غلامی، احمد حاجی‌زاده (افغانستانی)، سعید نوری (افغانستانی)، خلیل یونسی (افغانستانی)، غلام تاجیک و قدرت‌الله تابع در این حادثه مجروح شدند.

مجروحان این حادثه به بیمارستان هفتم تیر انتقال یافتند و تلاش برای یافتن آخرین نفر ادامه دارد.

اجساد ٣ کارگر مترو بیرون آورده شد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن ابراز تاسف از فوت 3کارگر مترو در حادثه مترو کیانشهر گفت: کمیته بررسی دلایل وقوع این حادثه که احتمال خطای انسانی در آن دور از ذهن نیست؛ به دستور شهردار تهران تشکیل شد.
مازیار حسینی اظهار داشت: ساعت 17:25 دقیقه عصر امروز درحالی‌که کارگران مشغول برداشتن سگمنت‌های دستگاه حفار مترو(TBM) بودند، چند سگمنت روی بیل مکانیکی می‌ریزد.
وی ادامه داد: بلافاصله گروه امداد و نجات در محل حاضر شدند و اقدام به نجات 10 نفر از کارگرانی که در این بخش از کارگاه مترو مشغول به کار بودند؛ کردند.
معاون شهردار تهران با اشاره به مصدومان این حادثه توضیح داد: از 10 نفر کارگری که در این محل مشغول به کار بودند یک نفر سالم و 5 نفر مصدوم شده بودند که به‌سرعت به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی بابیان اینکه تاکنون ٣ جسد از زیر آوار خارج شده است گفت: عملیات امداد و نجات تا یافتن تنها محبوس این حادثه همچنان ادامه دارد و در حال حاضر نیروهای امداد و نجات مشغول انجام عملیات برای نجات ١ کارگر باقیمانده هستند.
حسینی بابیان اینکه با دستور شهردار تهران کمیته کارشناسی و بررسی دلایل وقوع حادثه که احتمال خطای انسانی در آن دور از ذهن نیست؛ تشکیل شده است؛ تأکید کرد: این حادثه در داخل کارگاه مترو کیانشهر روی داده که هیچ ارتباطی به نشست یا ریزش زمین و همچنین معبر عمومی نداشته است.
به گفته معاون شهردار تهران این حادثه احتمالاً 4کشته داشته که عملیات برای خارج کردن جسد چهارم همچنان ادامه دارد. با کشف چهارمین جسد احتمالی عملیات امداد و نجات پایان می‌یابد.






انتهای خبر

تاسیساتتونلحادثهمترو
Comments (0)
Add Comment