جدیدترین محصول: توربین بادی نوین

به گزارش تاسیسات نیوز، هیتاچی توربین بادی جدیدی ساخته است که برای تولید برق بیشتر از محل های دارای باد سبک طراحی شده است. ویژگی این توربین 5 مگاواتی، قطر روبش روتور 136 متری (446 فوت) است که 15% بزرگ تر از مدل قبلی شرکت بوده و برای مناطقی با میانگین سرعت باد سالانه 7.5 متر بر ثانیه مناسب است.

 

 

 

توربین از یک چیدمان روتور رو به باد استفاده می کند؛ یعنی باد قبل از برخورد به تیغه ها از ساختار برج عبور می کند. این چیدمان برای کاهش بارهای باد و جلوگیری از بادهای مخالف طراحی شده؛ حتی وقتی تولید به دلیل بادهای شدید که یک ویژگی مهم برای محل هایی با طوفان ها یا تندبادهای شدید و غالب است متوقف می شود. همچنین برای خودداری از اختلال داده ها، می توان یک سنسور بالای روتور نصب کرد که اجازه کنترل بیشتر را می دهد.

 

 

 

 

هیتاچی روند کار را از آغاز اکتبر در ایستگاه برق فوکاشیبا در بندر کاشیما تست می کند. شرکت قبلاً توربین های بادی 2 و 2.5 مگاواتی برای مناطق بادخیز روشن ساخته است.

 

 

 

 

در کل، علیرغم هزینه های نصب بالاتر، گذاشتن توربین های بادی دور از ساحل مفیدتر از پروژه های زمینی است؛ چون بادها مطمئن تر هستند و 40 درصد بیشتر از روی زمین می وزند. همچنین کمابیش یک مساله زیباشناسی هم برای توربین های ساحلی هست و برای کشوری مثل ژاپن با مناطق ساحلی زیاد اما زمین کم، این امر بخش مهمی از طرح های انرژی تجدیدپذیر می شود.

 

 

 

 

بعضی مناطق دور از ساحل مثل جزیره هون شو ژاپن، بادهایی ملایم تر یا متغیرتر دارند. اما بیشتر توربین ها معمولاً به سرعت های بادی حدود 12 متر بر ثانیه یا بیشتر نیاز دارند تا خروجی انرژی خود را به حداکثر برسانند. توربین هایی که می توانند برق بیشتری از محل های باد سبک بگیرند مکان های بالقوه بیشتری را باز می کنند و در دوره های باد کم انرژی بیشتری تولید می کنند.

 

 

 

 

شرکت همچنین توربین بادی ساخته است که در برابر بادهای قوی تر در جنوب جزیره کون شو ژاپن مقاومت می کند.








انتهای خبر

انرژیبرندتاسیساتتوربین
Comments (0)
Add Comment