ثبت رکورد جدید در گرم ترین ماه می

به گزارش تاسیسات نیوز، داده های جدید در باره آب و هوای زمین نشان داده است سال 2016 رکورد گرم ترین ماه می را به خود اختصاص داده و برای سیزدهمین سال متوالی رکورد جهانی دمای هوا شکسته شده است؛ علت اصلی این روند گرم شدن، غلظت دی اکسید کربن در جو است.

 

 

 

 

داده های منتشرشده توسط ناسا و سازمان ملی اتمسفر و اقیانوس ایالات متحده (NOAA) نشان می دهد میانگین دمای جهان در ماه می در سطوح زمینی و اقیانوسی 0.87 درجه سانتیگراد (1.57 درجه فارنهایت) بیشتر از میانگین 14.8 درجه سانتیگراد (58.6 درجه فارنهایت) در قرن بیستم بوده است. این رقم رکورد ثبت شده در می 2015 را به میزان 0.02 درجه شکسته است.

 

 

 

 

رکورد های دما در سال گذشته تغییر کرده است. در سال 2015، میانگین دمای جهانی هوا 0.76 درجه سانتیگراد (1.4 درجه فارنهایت) بالاتر از میانگین قرن بیستم و 1.8 درجه فارنهایت بیشتر از قرن نوزدهم بود.

 

 

 

یک ال نینوی قوی که اجازه می دهد گرمای ذخیره شده از اقیانوس فرار کرده و بر دما و الگوهای اب و هوایی اثر بگذارد، عاملی در این رکوردشکنی ها بوده اما دانشمندان می گویند افزایش انتشارات کربنی دلیل اصلی این امر است.

 

 

 

 

غلظت 350 ppm دی اکسید کربن در جو از دیدگاه کارشناسان ایمن تلقی می شود. اما احتراق مداوم سوخت های فسیلی به قدری بوده که دی اکسید کربن اضافی به جو پمپ شده وغلظت فراتر از نشانه 400 ppm در ایستگاه های کنترل مختلف سراسر جهان رفته است.





حال NOAA گزارش می کند. قطب جنوب جدیدترین محلی است که برای اولین بار در 4 میلیون سال اخیر از این استانه خطرناک و نمادین فراتر رفته است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آب و هواتاسیساترکوردگرما
Comments (0)
Add Comment