تکمیل پروژه‎های برق‎رسانی به تاسیسات جانبی پالایشگاه‎های پارس جنوبی

به گزارش تاسیسات نیوز، مجری طرح های نیروگاهی و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس از اجرای کامل خط انتقال برق ٤٠٠ کیلوولت ارتباطی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی به پست برق پارس ٢ به طول ٦٧ کیلومتر خبر داد.

 

 

 

 

محمد مهدی توسلی پور هدف از احداث این خط دو مداره را تامین برق پشتیبان مورد نیاز پالایشگاه های واقع در منطقه پارس دو (کنگان) از طریق نیروگاه متمرکز پارس جنوبی عنوان کرد.

 

 

 

 

توسلی پور با اشاره به پیشرفت ٩٦ درصدی خطوط انشعابی ١٣٢ کیلوولت انتقال برق نیروگاه پارس یک به فازهای منطقه پارس دو گفت: با تکمیل این خط نیز، پرونده احداث خطوط انتقال برق مناطق پارس یک و دو تا پایان سال جاری بسته خواهد شد.

 

 

 

 

وی با اشاره به تکمیل پروژه های برق رسانی به تاسیسات جانبی پالایشگاه های پارس جنوبی اظهار کرد: پروژه احداث پست آبگیر شماره۲ پارس۱، تکمیل خط انتقال۱۳۲کیلوولت کابلی برق رسانی از نیروگاه متمرکز به این پست، برق رسانی به ایستگاه تلمبه خانه پالایشگاه ستاره خلیج فارس و توسعه پست فازهای ٩و١٠ به طور کامل انجام شده است.
آخرین واحد نیروگاه سیکل ترکیبی آبان سال ٩٧ به بهره برداری می رسد

 

 

 

 

مجری طرح های نیروگاهی و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس پیشرفت احداث نیروگاه سیکل ترکیبی را ٣٦ درصد اعلام کرد و گفت: ساخت این نیروگاه در زمینی به مساحت ٢٤ هکتار در دست احداث است و براساس پیش بینی صورت گرفته آخرین واحد سیکل ترکیبی آن تا آبان سال ٩٧ وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

 

 

 

 

وی احداث این نیروگاه را مهمترین برنامه درحال اجرای طرح های نیروگاهی عنوان کرد و گفت: این نیروگاه دارای ٣ واحد ١٦٠ مگاواتی است که با بهره برداری از آنها در مجموع ٤٨٠ مگاوات به ظرفیت موجود نیروگاه پارس جنوبی افزوده می شود.

 

 

 

 

توسلی پور با بیان اینکه با تکمیل بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی، ظرفیت نیروگاه پارس جنوبی به ١٥٠٠ مگاوات می رسد، گفت: ٦١٣ مگاوات از این ظرفیت در بخش مصارف طرح های واقع در منطقه پارس یک شامل پشتیبانی از فازهای یک تا ٨، تامین برق پالایشگاه فازهای ٩و١٠، ١٥و١٦، ١٧و١٨، ٢٠و٢١، آبگیرشماره۲ منطقه پارس یک و همچنین ٦٠٠ مگاوات هم صرف تامین برق پشتیبان مورد نیاز پالایشگاه های منطقه پارس دو شامل فازهای ١٢، ١٣، ١٤، ١٩ ، ٢٢ تا٢٤ و آبگیر این منطقه خواهد شد.

 

 

 

 

ثبت پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در نهاد تغییرات آب و هوایی سازمان ملل(پروتکل کیوتو)

 

به گفته توسلی پور پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی یک طرح کاملا زیست محیطی بوده و علاوه بر جلوگیری از ورود گازهای آلاینده به محیط زیست، از این گازها در چرخه تولید بخار استفاده می شود.

 

 

 

 

وی به ثبت پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به عنوان پروژه ای زیست محیطی در کنوانسیون چارچوب تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (پروتکل کیوتو) اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه در قالب استانداردهای زیست محیطی، به طرح مورد نظر گواهی اعتبارات کربن (CER) تعلق خواهد گرفت.

 

 

 

 

به گفته توسلی پور، دریافت این گواهی علاوه بر اینکه بخشی از تعهدات کشور را وفق توافقات حاصل شده در نهاد تغییرات آب و هوایی در دسامبر ۲۰۱۵ پاریس مبنی بر کاهش ۴درصدی گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰ عملی خواهد کرد، از نظر زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی اهمیت داشته و همچنین عایدی مالی این مجوز قابل فروش به کشورهای متعهد به این کنوانسیون را نیز به همراه خواهد داشت.

 

 

 

 

مجری طرح های نیروگاهی پارس جنوبی با تاکید بر ضرورت تامین منابع مالی و اهتمام به تکمیل طرح های باقیمانده نیروگاهی گفت: ساخت و بهره برداری به موقع از این طرح ها، ضمن پاسخگویی مطمئن به تقاضای برق مورد نیاز پالایشگاهای جدید، بستر مناسبی را به منظور پشتیبانی از عملیات تولید و فراورش منابع گازی پارس جنوبی مطابق ظرفیت های موجود در هر یک از فازهای این منطقه فراهم می کند.







انتهای خبر

برقتاسیساتپالایشگاهپروژه
Comments (0)
Add Comment