توپ نظارت در زمین نظام مهندسی!

اگر سازمان نظام مهندسی به شکل واقعی نظارت بر ساخت وساز‌ها را انجام دهد می‌توانیم در آینده شاهد ساختمان‌هایی با کیفیت مناسب باشیم.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با ابراز رضایت از اقدامات انجام شده از سوی شهرداری در راستای افزایش کیفیت ساختمان‌ها گفت: اگر سازمان نظام مهندسی به شکل واقعی نظارت بر ساخت وساز‌ها را انجام دهد می‌توانیم در آینده شاهد ساختمان‌هایی با کیفیت مناسب باشیم.

جواد کریمیان اقبال مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با    سما  با تاکید بر اهمیت توجه به همه مولفه‌های ساخت‌وساز اظهار کرد: کیفیت ساخت‌وساز و همچنین نظارت بر حسن اجرای آن از عوامل مهم درساخت‌وساز مناسب و افزایش عمر ساختمان‌ها است.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه افزایش کیفیت ساختمان‌ها اظهار کرد: خوشبختانه با اجرای ماده 33 و ارجاع کار به مجریان متخصص و همچنین انتخاب مهندسان ناظر توسط سازمان نظام مهندسی و معرفی آن به صورت سیستمی به شهرداری و مالک، شاهد ارتقای کیفیت ساخت‌وساز خواهیم بود.

 کریمیان اقبال با اشاره به جزئیات ماده 33 خاطرنشان کرد:  بر اساس این ماده که از ابتدای اردیبهشت ماه امسال اجرایی شد، ساختمان‌های بالاتر از 3000 متر مربع باید دارای یک نفرمجری و چهار ناظر باشند و ساختمان‌های با متراژ بین 1500 تا 3000 متر مربع  نیز باید این چهار ناظر را که تخصص معماری، عمران، سازه و مکانیک دارند داشته باشند.

پایان پیام/.

 

 

 

Comments (0)
Add Comment