تولید و ذخیره انرژی در خانه + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، یک وسیله تولید انرژی جدید به نام سیستم حلقه شیمیایی انرژی براساس تقاضا می تواند برق، گرمایش، سرمایش، آب گرم، اکسیژن و هیدروژن را در یک سیستم تولید کند.

 

 

 

تصور کنید جعبه ای به اندازه یک یخچال فریزر در خانه تان دارید که نه تنها برق را در محل تولید و ذخیره می کند، بلکه خانه را گرم و خنک می کند، آب گرم فراهم می سازد و حتی اکسیژن و هیدروژن را برای استفاده یا فروش ایجاد می کند.

 

 

 

به تازگی تیمی از دانشگاه نیوکاسل و شرکت استرالیایی صنایع اینفراتک با همکاری یکدیگر روی پروژه مشترکی به نام CLES کار می کنند.

 

 

در اوایل آوریل یک دستگاه مرجع در مقیاس صنعتی در نیوکاسل پرده برداری شد که برای یک بیمارستان، دهکده سالمندان یا یک ساختمان تجاری با اندازه مشابه طراحی شده بود. CLES نه تنها برق تولید می کند بلکه با گرمایش، سرمایش و آب گرم و نیز تولید اکسیژن و هیدروژن که می تواند در محل یا برای فروش استفاده شود، نیز کمک حال است.

 

 

 

 

به طور خلاصه، CLES همانند ترکیبی از یک ژنراتور و باتری عمل می کند و می تواند از گاز طبیعی برای تولید برق یک ساختمان یا گرفتن انرژی برق شبکه یا منابع تجدیدپذیر و ذخیره آن برای مصارف بعدی استفاده کند. ی براساس یک واکنش اکسید-احیا انجام می شود که یک کانیستر از یک ترکیب خاص دارد که به صورت چرخه ای الکترون کسب و آزاد می کند.





وقتی این ذرات اکسید می شوند، گرم می شوند و بخاری ایجاد می کنند که یک توربین را برای تولید برق به حرکت در می آورد. سپس وقتی آنها دوباره احیا می شوند، اکسیژن آزاد می کنند که می تواند جمع آوری شود.

 

 

 

احیا یک فرایند اندوترمیک است، بنابراین شما اساساً برای انجام آن انرژی مصرف می کنید، در حالی که اکسیداسیون یک فرایند اگزوترمیک است و شما در واقع مقدار زیادی گرما از واکنش تولید می کنید. ما اداره این چرخه، ما انرژی مرحله احیاء را با استفاده از یک منبع انرژی فراهم می کند که می تواند گاز طبیعی، برق غیر از ساعات اوج مصرف یا برق منابع تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی یا بادی باشد.

 

 

 

 

همراه با برق و اکسیژن، گرمای اضافی که CLES تولید می کند می تواند مهار و برای گرم کردن مستقیم یک ساختمان استفاده شود، اب گرم فراهم شود و با کمک یک اتصال مجزا برای سرمایش استفاده شود. در صورت نیاز هم می توان فرایند را برای ایجاد هیدروژن قابل برداشت تنظیم کرد.






انتهای خبر

انرژیتاسیسات
Comments (0)
Add Comment