تولید سوخت زیستی از فویل آلومینیوم

به گزارش تاسیسات نیوز، به گفته محققان دانشگاه کوئین بلفاست، سالانه حدود 20000 تن فویل آلومینیوم در انگلستان دور ریخته می شود که برای فرش کردن ماه کافی است! احمد عثمان در تحقیق خود، به دنبال روش های جدید برای استفاده از این پسماندها بوده است. در این کار تحقیقاتی مشترک، این محققان به دنبال تبدیل فویل ها به کاتالیستی برای سوخت های زیستی بوده اند که نه تنها از نظر محیط زیستی مناسب تر باشد بلکه مقرون به صرفه تر هم باشد.

 

 

 

مشکل بازیافت آلومینیوم تا حد زیادی از چگونگی استفاده از آن برای اولین بار است. در حالی که قوطی های آلومینیومی را می توان به واحدهای تصفیه فرستاد، تمیز و دوباره فرآوری کرد، فویلی که همراه مواد غذایی باید معمولاً آلوده به روغن و چربی هاست و سبب آسیب به تجهیزات بازیافت می شود.

 

 

 

بعد از جمع آور یمقداری فویل از آزمایشگاه های ساختمان دانشگاه، احمد عثمان شروع به کار روی نوع جدیدی از روش کریستالیزاسیون کرد تا آن را به ماده ای مفید تبدیل کند.

 

 

 

این روش جدید شامل حل کردن فویل در محلول های اسیدی و نگه داشتن آنها تا زمان تشکیل کریستال هاست. بعد از آن رسوب آمونیاک برای تبدیل آن به کریستال های 100 درصد خالص نمک های آلومینیوم استفاده شد؛ روش سبزی که تیم می گوید هیچ ماده منتشره یا پسماندی تولید نمی کند.

 

 

 

این نمک های آلومینیوم را می توان به عنوان ماده آغازگر کاتالیست های آلومینیوم استفاده کرد که خود می تواند برای تولید دی متیل اتر که یک سوخت پاک و غیر سمی است استفاده شود. روش های فعلی برای تولید کاتالیزور آلومینیوم به سنگ معدن بوکسیت در جاهایی مثل آفریقای غربی و استرالیا نیاز دارد که سبب آسیب های زیست محیطی قابل توجه می شود.

 

 

 

بنابراین برای صرفه جویی مقدار زیادی فویل آلومینیوم از آغاز، روش عثمان به عنوان روش سبزتر برای جنبه تولید شکل می گیرد. میانگین هزینه کاتالیست های آلومینیوم تجاری حدود 400 دلار به ازای هر کیلوگرم است. او می گوید با 265 گرم فویل، او می تواند یک کیلوگرم برای 156 دلار تولید کند.







انتهای خبر

آلومینیومتاسیساتسوخت
Comments (0)
Add Comment