تولید دستگاه تصفیه روغن ترانسفورماتور

به گزارش تاسیسات نیوز، محسن قدریان مدیرعامل شرکت نیرو نماد خراسان، یکی از مهم ترین اهداف متخصصان شرکت نیرو نماد را کمک به رفع مشکلات ناشی از آلاینده‎های زیست محیطی عنوان کرد.





مدیر عامل شرکت نیرو نماد خراسان ایده اولیه کار شرکت را تولید دستگاه تصفیه روغن ترانسفورماتور بیان کرد که این تکنولوژی هم اکنون در اختیار چهار کشور آلمان، آمریکا، کانادا و روسیه می‎باشد.





شرکت نیرو نماد خراسان در سال ۱۳۷۴ در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات تصفیه و بازیافت روغن تاسیس شد و با بهره گیری از دانش روز دنیا و آزمایشگاه‎های تخصصی و ماشین آلات دقیق و پیشرفته، گامی موثر در خودکفایی صنعت کشورمان برداشته است.





این شرکت از شرکت‎های دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان می‎باشد که بیش از ۱۲ محصول دانش بنیان را به مرحله تجاری سازی رسانده است که از آن جمله می‎توان به تکنولوژی بازیافت روغن ترانسفورماتور، بازیافت روغن سوخته موتور، سیستم‎های غبارگیر، سپراتورهای جمع آوری آلودگی سطحی و … اشاره کرد.





شرکت نیرو نماد خراسان همچنین در حوزه‎های مختلف از جمله بازیافت پساب‎های صنعتی، تصفیه و خالص سازی گاز SF6، تهیه و فروش روغن‎های صنعتی و تجهیزات وکیوم نیز فعالیت می‎کند. قدریان چشم انداز آینده شرکت را افزایش دانش صنعت در خصوص بازیافت، تصفیه و بهره برداری مناسب از روان کارها‏، یافتن کاربردهای مناسب و اقتصادی جهت حذف آلایندگی صنایع در نتیجه حفظ محیط زیست، حضور در بازارهای بین المللی در نتیجه افزایش توان رقابتی در داخل و خارج کشور و افزایش خود اتکایی بیان کرد.





مدیر عامل شرکت نیرو نماد خراسان همچنین افزود: تاکنون با بسیاری از پالایشگاه‎ها، نیروگاه‎ها و صنایع مختلف از جمله فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان و … همکاری داشته ایم.





به گزارش ایران توانا دستگاه‎های تصفیه روغن و فیلترینگ نیرو نماد خراسان امکان تصفیه روغن را در حالت بارداری کامل ترانس و بدون هیچگونه خاموشی دارا بوده و مزایای متعددی می‎توان برای آن بر شمرد. این دستگاه در عین حال قابلیت استفاده جهت تعویض کل روغن، تخلیه روغن و تصفیه روغن تحت خلاء ترانسفورماتور را نیز دارد.



 



ظرفیت‎های تولیدی از ۵۰۰ تا ۲۰۰۰۰ لیتر بر ساعت بوده که در مدل‎های ثابت، تریلر و نصب بر روی شاسی خودرو ساخته می‎شود. نگهداری مناسب و رسیدگی به وضعیت روغن ترانس راهکار مطمئنی در جهت افزایش طول عمر مفید ترانس و کاهش هزینه سرمایه گذاری در جایگزینی روغن کهنه با روغن جدید دارد. در فضای داخلی ترانسفورماتور در طولانی مدت شرایطی ایجاد می‎گردد که فساد روغن را افزایش می‎دهد.






وجود کاتالیزور مس، براده آهن، قوس‎های الکتریکی و به خصوص نفوذ رطوبت و اکسیژن همراه با افزایش درجه حرارت عواملی هستند که باعث تشدید و فساد زودرس روغن ترانس شده و در نتیجه کیفیت روغن افت کرده و در عملکرد صحیح آن اختلال ایجاد می‎کند.





در چنین شرایطی می‎توان به مشکلات و مسائلی از جمله بالا رفتن عدد اسیدی، کاهش کشش بین سطحی، کاهش استقامت الکتریکی (ولتاژشکست)، کاهش مقاومت عایقی، افزایش رطوبت، افزایش ضریب تلفات عایقی (تانژانت دلتا) و تیره و مات شدن رنگ روغن اشاره نمود. با توجه به مشکلات و موارد مطرح شده اهمیت وجود تجهیزی به نام دستگاه تصفیه روغن ترانسفورماتور بسیار لازم و حیاتی می‎باشد تا با عمل تصفیه روغن ترانس باعث افزایش طول عمر ترانس و روغن گردد.




مزایای این مکانیزم در حال کارکرد



۱– حفاظت ترانسفورماتور در حین انجام عملیات تصفیه روغن



۲- جلوگیری از تخلیه روغن ترانس بیش از حد نرمال



۳- جلوگیری از ورود حباب‎های هوا، همراه با روغن به داخل ترانس به واسطه استفاده از دو مخزن خلاء




۴- لجن زدایی به آرامی انجام می‎شود و باعث جلوگیری از شناور شدن یک مرتبه لجن و رسوبات در روغن می‎گردد.







انتهای خبر

برندتاسیساتترانسفورماتورتصفیه
Comments (0)
Add Comment