تولید بنزین سبز در پالایشگاه آبادان

به گزارش تاسیسات نیوز، با راه اندازی مرحله نخست مجتمع آلکیلاسیون، ایزومریزاسیون و بازیافت اسید سولفوریک شرکت پالایش نفت آبادان از روز دوشنبه ۲۷ آذرماه سوخت ارزشمند بنزین سبز تولید شد.


مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان با بیان این خبر اظهار کرد: دستارود راه‌اندازی این واحدهای راهبردی، تولید بنزین باکیفیت و اکتان ۹۶درصد است.


اسفندیار دائم الذکر افزود: در پی بروز مشکل مکانیکی در واحد بازیافت اسید سولفوریک پالایشگاه و عدم امکان بازیافت اسید مصرفی واحد الکیلاسیون از چهار سال گذشته واحدهای الکیلاسیون و ایزومریزاسیون نیز اجبارا از سرویس خارج شدند؛ متعاقب انجام تعمیرات و پاره‌ای اصلاحات در تجهیزات واحد بازیافت اسید، پس از یک ماه فعالیت شبانه روزی کارکنان بخش‌های مختلف پالایشگاه آبادان از دوشنبه ۲۷ آذرماه این واحدها وارد مدار تولید شدند.


دائم الذکر توضیح داد: پس از راه اندازی موفقیت‌آمیز واحد اسید و واحد ایزومریزاسیون و با آماده شدن اسید سولفوریک ۹۸درصد و IC4 مورد نیاز، عملیات راه‌اندازی واحد الکیلاسیون از یکشنبه ۲۱ آبان ماه آغاز شده بود.


وی ادامه داد: این واحد هم‌‌اکنون با ظرفیت ۱۲۰۰۰kg/h از روز دوشنبه ۲۷ آذرماه در سرویس عملیاتی قرار گرفت و بنزین الکیلیت به مقدار ۱۶۰۰۰kg/h معادل ۵۵۰۰۰۰لیتر در روز با اکتان ۹۶ (بنزین سبز) تولید و در حال ارسال به مخازن مرتبطه است.


مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان تاکید کرد: با تولید این فرآورده با ارزش، C4 موجود در محصول گاز مایع تبدیل به بنزین گردیده و علاوه بر آن ارتقاء جنبه‌های زیست محیطی نیز از اهداف دست یافته در این طرح است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

بنزینتاسیساتمحیط زیستپالایشگاه
Comments (0)
Add Comment