تولید بنزین با کیفیت و اکتان بالا در ایران

به گزارش تاسیسات نیوز، بیژن زنگنه، وزیر نفت کشورمان یکی دیگر از همراهان روحانی در مراسم بهره‌برداری از ستاره خلیج فارس و کسی بود که با اولویت‌بندی و مدیریت او فاز نخست این پالایشگاه به بهره‌برداری رسید.





وزیر نفت روز گذشته در مراسم بهره‌برداری رسمی از فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس پس از سال‌ها تلاش در دولت‌های گذشته و بیش از سه سال تلاش مستمر در دولت کنونی، هم‌اکنون می‌توانیم تولید بنزین با کیفیت و اکتان بالا در پالایشگاه ستاره خلیج فارس را جشن بگیریم، گفت: ما نیازی به افتتاح و اقدام‌های نمایشی نداریم. زنگنه در ادامه تصریح کرد: در مرداد ٩٢ کارهای ساختمان، نصب تجهیزات و اقدامات فرآیندی پالایشگاه در مراحل ابتدایی ١٤، ١٣ و ١٢ درصدی در فازهای اول، دوم و سوم قرار داشت.





او در ادامه افزود: این میزان پیشرفت اجرایی در فازهای سه گانه این پالایشگاه با احتساب مهندسی و خرید کالا، پیشرفت کلی طرح را حدود ٤٧ درصد قرار داده بود؛ این در حالی است که پیشرفت کلی طرح شامل سه فاز هم‌اکنون به 3/ 90درصد رسیده است. وی با اشاره به نقش تعیین‌کننده برجام در به ثمر رساندن این طرح گفت: درست است که تحریم‌ها بسیار آزاردهنده بود، اما مشکلات مدیریتی هم در تاخیر بهره‌برداری از این پروژه نیز تاثیر داشته است، زمانی که کارم را در دولت یازدهم شروع کردم، این طرح کلافی سردرگم با گره‌های کور بود که باز کردن آن به تلاش همه نیاز داشت.





وی با بیان اینکه از کل هزینه انجام شده در این طرح تنها 4/ 1 میلیارد دلار آن در دولت یازدهم بوده، اظهار کرد: ما سعی کردیم به‌صورت قطره چکانی از منابع مالی استفاده کنیم، اما طرح نسبت به گذشته پیشرفت بسیار بهتری داشت. زنگنه افزود: همه می‌توانند شهادت بدهند که ما از همه ظرفیت‌ها و تجارب مدیریتی‌مان برای این طرح استفاده کرده‌ایم؛ این در حالی است که دو سال و نیم از تحریم‌ها در این دولت بود، اما چاره‌ای نداشتیم و باید دست به دست هم می‌دادیم و با برادری موفقیت‌ها را کسب می‌کردیم.







انتهای خبر

بنزینبهره برداریتاسیساتخلیج فارس
Comments (0)
Add Comment