تولید برق خورشیدی توسط مددجویان

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از ایجاد شرایط برای نصب پنل‌های خورشیدی برای 800 مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان خبر داد.






محمد مصطفی نجفیان گفت: براساس تفاهم‌نامه امضا شده با کمیته امداد امام خمینی این شرکت آماده ارائه خدمات در زمینه نصب پنل‌های انرژی خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد است و این مددجویان در صورت داشتن شرایط محیطی و فنی لازم می‌توانند نسبت به نصب این سلول‌ها با ظرفیت تولید 5 کیلووات اقدام کنند.





وی با بیان اینکه کردستان به عنوان پایلوت به‌منظور اجرای این طرح ملی انتخاب شده است، افزود: براساس تفاهم‌نامه امضا شده پنل‌ها از سوی خود مددجویان با حمایت و ارائه تسهیلات کمیته امداد استان خریداری و نصب می‌شود و مالکیت آنها نیز در اختیار مددجویان خواهد بود و شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به عنوان نماینده وزارت نیرو و سازمان انرژی‌های نو، از لحاظ فنی و نظارت با کمیته امداد همکاری خواهند داشت.





نجفیان تاکید کرد: وزارت نیرو براساس تفاهم‌نامه در مدت 20 سال برق تولید شده را با مصوب هر کیلو وات 8 هزار ریال به صورت تضمینی خریداری می‌کند و این موضوع می‌تواند هم به کاهش بار شبکه برق کمک کند و هم منبع درآمدی برای مددجویان در جهت اشتغال و خودکفایی مالی باشد.





نجفیان ادامه داد: شرایط خریداری برق خورشیدی برای سایر شهروندان استان نیز فراهم است و هر مشترک برق استان می‌تواند با نصب این سلول‌ها و فروش برق به وزارت نیرو درآمدزایی پایدار را برای خود فراهم کند.





مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به شرایط اقلیمی و زاویه تابش انرژی خورشیدی مناسب استان برای نصب پنل‌های خورشیدی افزود: اکنون سهمیه اختصاص یافته به استان 600 کیلو وات و برای 120 مددجو است که در صورت استقبال و وجود شرایط لازم این رقم تا 4 مگاوات و 800 مددجو قابل افزایش است.

 

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیبرقتاسیساتخورشیدی
Comments (0)
Add Comment