تولید برق از عروس دریایی

به گزارش تاسیسات نیوز، انرژی های پاک به نوع خورشیدی و بادی منحصر نمی شوند در سراسر جهان دانشمندان سعی دارند با استفاده از منابع مختلف از خاک گرفته تا گرمای بدن انسان و عروس دریایی، به شیوه ای پاک انرژی تولید کنند.

 

 

 

بسیاری از مردم از منابع مختلف این نوع انرژی که در نقاط مختلف جهان استفاده می شود، اطلاع دقیقی ندارند. پروژه هایی هستند که به وسیله آنها خاک و میکروب به انرژی تبدیل می شود و یا در مثالی دیگر از مواد مذاب زیرزمینی و حتی گام های عابران پیاده بر خیابان ها برای تولید انرژی استفاده می کنند.



معجون عروس دریایی



یکی از تاثیرات تغییرات آب و هوا بر اقیانوس ها، اسیدی تر شدن محیط و در نتیجه افزایش جمعیت عروس ماهی ها است. این درحالی است که برخلاف ماهی، این موجودات دریایی برای انسان مصرف غذایی ندارند و حتی خطرناک محسوب می شوند.




این موجود دریایی حاوی نوعی پروتئین فلورسنت سبز رنگ است که برای خلق سلول های سوختی بسیار کوچک استفاده می شود. در همین راستا محققان سوئدی مدتی است که از نوعی خاصی از عروس دریایی به نام «آکوارئا ویکتوریا» که از خود نور ساطع می کنند، برای تولید برق استفاده می کنند. برق تولید شده از این روش برای دستگاه های پزشکی نانو به کار می رود.




البته باید توجه داشت که این پروتئین فلورسنت سبز رنگ در صورتی که روی الکترودهای آلومینیوم به کار رود و در برابر ژنراتورهای مافوق بنفش قرار گیرد، حاوی ده ها نانو آمپر الکتریسیته است.




منبع: مهر

 

 

 

 

 

انتهای خبر

برقتاسیساتتولیدعروس دریایی
Comments (0)
Add Comment