تولید انرژی با راه رفتن روی کفپوش چوبی

به گزارش تاسیسات نیوز، مهندسان دانشگاه ویسکانسین مدیسون با طراحی کفپوش‌های چوبی با قدرت تولید انرژی در هنگام قدم زدن بر روی آنها انقلابی در این صنعت ایجاد کرده‌اند. این کفپوش‌ها نه فقط انرژی تولید می‌کنند بلکه پایدار و مقاوم هستند چون در ساخت آنها از خمیر چوب استفاده شده است.





صنایع مختلف خمیر چوب را یک محصول زائد می‌دانند، اما در داخل این خمیر نانو الیاف سلولز وجود دارد که نیرویی برای تولید محصولی دیگر با استفاده از عمل‌آوری شیمیایی و فعال کردن آنها محسوب می‌شود.





با قرار دادن نانو الیاف‌ها در کف اتاق قادر خواهیم بود با گام برداشتن الکتریسیته لازم برای شارژ باتری‌ها و نور اتاق‌ها را تامین کنیم. البته این خمیر ارزان‌قیمت و فراوان بوده و تولید الکتریسیته از این طریق مقرون به‌صرفه خواهد بود.





لایه نازک یک میلیمتری یا کمتر از این الیاف فرآوری شده انرژی تولید کرده است. حال اگر تعداد لایه‌ها افزایش یابد انرژی دریافتی نیز بیشتر خواهد شد.





انرژی دریافتی با این روش در فروشگاه‌های بزرگ و یا استادیوم‌ها که افراد زیادی در آن رفت و آمد دارند بسیار زیاد خواهد بود.





سرپرست این تحقیق Xudong Wang اظهار کرد: هدف ما تولید انرژی از طریق فعالیت افراد بوده و یکی از مکان‌هایی که فعالیت افراد بر آن تاثیر عمده دارد زمین است.





وی در ادامه افزود: قصد دارد از این فناوری در مکان پرتردد دانشگاه ویسکانسین مدیسون استفاده کند.





نتایج این تحقیق در نشریه Nano Energy منتشر شده است.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیتاسیساتشارژکفپوش
Comments (0)
Add Comment