توسعه رشته‌های مهارتی در سیستان و بلوچستان

 مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: توسعه متوازن رشته‌ای نه از طریق تحکم بلکه با اقناع دانش آموزان و خانواده‌ها میسر خواهد شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، میرعبدی در جلسه کمیته هدایت تحصیلی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: شناسایی استعدادها و هدایت آن به سمت رشته‌ای متناسب با آن یکی از مهمترین اهدافی است که در آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم چرا که نتیجه آن تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد برای جامعه خواهد بود.
وی افزود: در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی جذابیت رشته‌ها برای دانش آموزان و خانواده ها بسیار مهم است.
میرعبدی با اشاره بر اهمیت توسعه متوازن رشته‌ای متناسب با شرایط استان ادامه داد: توسعه رشته‌های مهارتی در استان نیازمند توسعه هنرستان است که در این زمینه شبانه روزی بودن و به روز بودن رشته های تحصیلی در این مدارس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با تاکید بر ایجاد جذابیت در هنرستان‌ها خاطر نشان کرد: هنرستان ها و رشته های مهارتی در سیستان و بلوچستان باید متناسب با ظرفیت های اقتصادی استان توسعه یابد ،که این امر براساس منویات مقام معظم رهبری وتاکیدات وزارت متبوع است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بر توجه به استعداد دانش آموزان در هدایت تحصیلی تاکید کرده و افزود: اداره کل باید تسهیل کننده شرایط در شهرستان‌ها و مناطق باشد.
رشته های مهارتی سیستانسیستان و بلوچستان
Comments (0)
Add Comment