توالت های قدیمی به سیمان جدید “سبز” بازیافت می شوند

یک تیم بین المللی از محققان یک کاربرد جدید بالقوه برای توالت فرنگی ، همراه با دیگر زباله های سرامیکی مانند حوضچه ها ، ظروف سنگی و آجرها را کشف کرده اند. به نظر می رسد که می توان آنها را به شکل سیمان سازگار با محیط زیست تبدیل کرد.
پایگاه خبری تاسیسات نیوز، صدیقه بهزادپور: برای ساخت سیمان ، ضایعات سرامیکی آسیاب می شود ، سپس با محلول فعال کننده و آب مخلوط می شود. مخلوط حاصل سپس در قالب ریخته می شود و تحت فرآیند سخت شدن در دمای بالا قرار می گیرد.
در آزمایشات انجام شده با اقلام ساخته شده از ضایعات آجر سفالی قرمز ، سیمان در واقع قوی تر از انواع فعلی می باشد که در حال استفاده معمول است. استحکام سیمان ساخته شده با انواع دیگر ضایعات سرامیکی هنوز در حال ارزیابی است.
هیدروکسید سدیم یا سیلیکات سدیم تا کنون به عنوان فعال کننده استفاده شده است ، اگرچه طبق گزارشات محققان با استفاده از خاکستر پوسته برنج به نتایج امیدوارکننده ای دست یافته اند که اگر بتوان از آن استفاده کرد ، نتیجه آن سیمانی خواهد بود که کاملاً از مواد پسماند بازیابی شده ساخته شده است. این امر نه تنها سرامیک و پوست برنج را از جریان زباله دور می کند ، بلکه می تواند منبع درآمد برای گروه های تهیه کننده مواد باشد.
علاوه بر این ، می توان آن را به عنوان جایگزینی برای سیمان پرتلند ، که پرکاربردترین شکل سیمان در جهان است ، استفاده کرد. تولید سیمان پرتلند مقادیر زیادی دی اکسید کربن آزاد می کند و بنابراین این ماده به عنوان عامل اصلی گرم شدن کره زمین در نظر گرفته می شود.
این تحقیق توسط Universitat Politècnica de València اسپانیا و Universitat Jaume I de Castellón ، کالج امپریال لندن و Universidade Estadual Paulista سائوپائولو در برزیل در حال انجام است.
توالت فرنگیسیمانسیمان سبز
Comments (0)
Add Comment