تهيه‌ اطلس جامع کیفیت آب در شهرهاي ايران

  سامانه اطلاعات آزمایشگاه های آب و فاضلاب راه اندازی شد.

 

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  بر اساس اعلام دفتر نظارت بر بهداشت و كيفيت آب حوزه معاونت بهره‌برداري شرکت مهندسی آبفای کشور با توجه به نیاز صنعت آب و فاضلاب به اطلاعات کلی و پایه در خصوص کیفیت و ویژ گی های آب شرب برای خدمت رسانی مطلوب به مردم تهیه اطلس جامع در این خصوص در دستور کار این معاونت قرار گرفت و بدین منظور سامانه اطلاعات آزمایشگاه های آب و فاضلاب راه اندازی شد.

بر اساس این گزارش تهيه‌ اطلس جامع وضعيت كيفيت آب آشاميدني اطلاعات فيزيكي و شيميايي، ميكروبي و عوامل ريزآلاينده در شهرهاي كشور كه بر مبناي آزمون‌هاي انجام گرفته در شبكه‌هاي توزيع و مخازن ذخيره يكي از مهم‌ترين اقدام‌هاي دفتر نظارت بر بهداشت و كيفيت آب بوده كه در پايان سال ۹۱ محقق شد.

این اطلاعات از مهم‌ترين اطلاعات زيربنايي براي انجام تحقيقات مختلف توسط ديگر نهادهاي مسئول و مراجع دانشگاهي مي‌باشد. انجام اين مهم در سال گذشته نتيجه‌ برنامه‌ريزي ۴ ساله براي استقرار سامانه‌ي مديريت اطلاعات آزمايشگاه‌هاي آب و فاضلاب مي‌باشد كه تهیه اطلس ياد شده يكي از اقدامات اين پايگاه داده مي‌باشد.

قابل ذكر است اين پايگاه داده براي جمع‌آوري و پردازش اطلاعات كيفيت آب و فاضلاب در منطقه کم ‌نظير بوده و مي‌تواند به عنوان يك الگوي موفق براي ديگر نهادها و سازمان‌ها مطرح باشد.

 

پایان پیام/.

 

 

 

 

Comments (0)
Add Comment