تهران پاک در سال نــــو

به گزارش تاسیسات نیوز، یکی از معضلات سال گذشته آلودگی هوا بود که به لطف باران های اخیر، سال نو در تهران پاک آغاز شده است که امید میرود پاک باقی بماند.  

 

 

هوای پایتخت ازابتدای سال تاكنون در شرایط بسیار مطلوب قرار داشته و در فروردین امسال 6 روز سالم و6 روز پاك در تهران ثبت شده است و در واقع تهران نسبت به سال گذشته شرایط مشابهی را سپری كرده اما تا روز 12 فروردین ماه دو روز بر تعداد روزهای هوای پاك نسبت به همین بازه زمانی در فروردین ۹۴ افزوده شده است.





وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هر سال دو هفته اول فروردین با توجه به كاهش تردد وسایل نقلیه در تهران و خلوت شدن پایتخت به‌دلیل تعطیلات، تهران از نظر كیفیت هوا در بهترین شرایط قرار می‌گیرد اما متاسفانه این شرایط پایدار نیست و ما باید برای افزایش تعداد روزهای سالم و پاك در روزهای عادی سال هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی كنیم و مردم تهران در همه روزهای سال باید در هوای سالم نفس بکشند.





وی افزود: هوای سالم در تهران در دو هفته اول فروردین هر سال تنها به‌دلیل شرایط ناپایدار جوی و بارندگی‌های بهاری اتفاق نمی‌افتد و آنچه موجب می‌شود تهران در زمان تعطیلات هوایی بسیار مطلوب داشته باشد، خلوت شدن معابر و كاهش تردد خودروها است.





همان‌طور كه بارها پیش از این تاكید كرده‌ایم، این نکته نشان می‌دهد طرح و برنامه‌های كاهش آلودگی هوا در تهران باید بر كاهش آلودگی ناشی از منابع متحرك یعنی وسایل نقلیه به‌ویژه ناوگان فرسوده و موتورسیكلت‌ها متمركز باشد تا بتوانیم در این زمینه نتیجه مطلوب بگیریم.


منبع: دنیای اقتصاد







انتهای خبر

آب و هواآلودگیبارش بارانتاسیسات
Comments (0)
Add Comment