تهران بحران زده و مسئولان در حال قدردانی از زاکانی

به گزارش تاسیسات نیوز، طبیعی است که شهروندانی که در تهران زندگی و خود و اطرافیانشان از مترو به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند (که کم هم نیستند تعدادشان) نگرانی‌هایی برایشان به وجود بیاید و اگر خود در ایستگاه مربوطه نبوده باشند، گوشی را بردارند، با اقوام و خانواده و دوستانشان تماس بگیرند تا از سلامت آن‌ها با خبر شوند. طبیعی است که با خبر دوم در ایستگاه امام خمینی(ره) نگرانی‌های آن‌ها بیشتر هم شود خصوصا اینکه مسئولین شهری بعد از سقوط اول گفتند که بعد از ۳ سال تمام پله برقی‌های مترو روغن کاری شده‌اند؛ خبری که مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد و این پرسش را در ذهن مخاطب به وجود آورد که چرا بعد از سه سال؟!
در این دو حادثه مسئولینی که روغن کاریشان هم به نظر فایده‌ای نداشته، شانس آوردند که کسی فوت نشد اما آیا آن‌ها این را در نظر گرفته‌اند که افراد سالخورده، کودکان، زنان باردار و سایر افراد آسیب پذیرتر، اگر روی پله برقی‌ای باشند که دچار سقوط می‌شود، چه اتفاقاتی برای آن‌ها رخ می‌دهد؟!
مسئولان در حال تقدیر از زاکانی هستند
اخبار شهری نشان می‌دهد که به نظر مسئولین در حال تعریف و  تقدیر از هم هستند تا مشکلات شهری شهروندان را رفع و رجوع کنند. منظور مشکلات بزرگ و اساسی مثل ساماندهی بافت‌های فرسوده یا رسیدگی به حاشیه شهرها و ساخت و ساز روی گسل‌ها و شهر فروشی و اینها نیست؛ همین مسائل به ظاهر کوچک مثل رسیدگی به پله برقی‌ها!
روز گذشته علیرضا زاکانی شهردار تهران میزبان رئیس سازمان صدا وسیما یعنی آقای جبلی بود تا از عملکرد خوبش تقدیر شود. جبلی با تقدیر و تشکر از عملکرد فرهنگی شهرداری تهران در جلسه هیات امنای سازمان فرهنگی شهرداری تهران گفت: سال‌هاست آرزو داشتیم مدیریت فرهنگی شهرداری تهران در خدمت آرمان‌های نظام قرار گیرد و امروز به این هدف نزدیک شده‌ایم. جبلی به ضرورت توجه به مدیریت فرهنگی فضای مجازی هم اشاراتی کرد و این در حالی بود که در گوشه‌ای دیگر از شهر و البته در ایستگاه مترو نزدیک به شهرداری و شورا و همین جلسه، حادثه‌ای دیگر برای پله برقی‌های مترو رخ داد و همانطور که گفتیم ۴ نفر مصدوم شدند.
در توضیح این حادثه، سرپرست اورژانس تهران با اعلام خبر مصدوم شده‌ها گفت که حوالی ساعت ۱۱ بر اثر سقوط‌ از پله برقی در ایستگاه مترو امام خمینی(ره) ۴ نفر مصدوم شدند. محمد اسماعیل توکلی، ادامه داد که ۲ ‌نفر (یک نفر آقا و یک نفر خانم) به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. به گفته سرپرست اورژانس تهران ۲ ‌دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام‌ شدند. اسماعیلی حال عمومی مصدومان را مساعد گزارش کرد.
۲۴ خرداد: تلاش می‌کنیم تا چنین حوادثی در آینده رخ ندهد
به خبر سقوط در ایستگاه شهید بهشتی برمی‌گردیم و این پرسش که سرنوشت ۱۸ مصدوم حادثه پله برقی ایستگاه متروی شهید بهشتی چه شد؟ درستی درباره حادثه آن روز در ایستگاه متروی شهید بهشتی که ساعت ۱۷:۱۲ در پله برقی رخ داد، گفته بود که بر اساس بررسی‌های اولیه در کمیسیون سوانح، دلیل این حادثه، نقص فنی در اتصالات گیربکس پله برقی بوده؛ اما موارد دیگر نیز در دست بررسی است.
او همچنین گفته بود که توجه ویژه‌ای به تعمیر و نگهداری پله‌های برقی در مترو داریم و اینکه سال گذشته شاهد این بودیم که روغن‌های پله‌برقی‌ها سه سال تعویض نشده بود. درستی توضیح داده بود که مسافرانی که از خط ۳ به خط یک مترو وارد شدند در پله برقی رو به بالا دچار این سانحه شدند و ۱۸ نفر دچار مصدومیت شدند که ۱۱ نفر به‌صورت سرپایی درمان شده و هفت نفر به بیمارستان منتقل شدند همچنین از هفت مسافر مصدومی که به بیمارستان منتقل شده بودند تاکنون تنها یک نفر از بیمارستان ترخیص نشده است. به گفته او: تا آخرین لحظه پیگیر مداوای این شهروند خواهیم بود زیرا توجه به ایمنی و سلامت مسافران از اولویت‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه است و تلاش می‌کنیم تا چنین
تقدیر از زاکانیتهران بحران زدهزاکانیپله برقی مترو
Comments (0)
Add Comment