تنها 2.35 دلار هزینه برق خانه های کربن-مثبت

به گزارش تاسیسات نیوز، چندین شرکت استرالیایی ادعا کرده اند اولین خانه کربن مثبت 10 ستاره را ساخته اند. این خانه با یک فلسفه بدون تلفات انرژی ساخته و برای افزایش مثبت میزان کربن به جا مانده طراحی شده است و پیش بینی می شود 203 کیلوگرم انتشار کربن را به ازای هر نفر در سال کاهش می دهد.

 

 

 

خانه 10 ستاره به عنوان نمونه ساخته و طراحی شده تا نشان دهد چگونه یک خانه پایدار می تواند مدرن، کاربری و زیبا هم باشد. این خانه 160 متر مربعی با استفاده از تکنیک های ساخت متداول و تولید کمترین پسماند ممکن با تنها سه کیسه آشغال ساخته شده است. هدف «بدون پسماند» با درخواست از تولیدکننده ها برای کاهش بسته بندی مواد حاصل شد، در حالی که بقیه بازیافت یا دوباره هدف گیری می شود. برای مثال، off-cut گچی به بستر باغ اضافه شد.

 

 

 

 

خانه از فرایندهای ساخت استاندارد پیروی می کند. فرایندها و تکنولوژی استفاده می شود که به سادگی در بازار موجود و قابل دسترسی است. نظر طراحان خانه ای با تکنولوژی اضافی یا فرایندهای پیچیده نیست. همه تلاش ها انجام شده تا کمترین پسماند در زمان ساخت تولید شود.

 

 

 

ویژگی خانه، نمای پوشش چوبی، کف های بتون صنعتی پرداخت شده با عایق تخت بتن، طراحی خورشیدی منفعل و یک بام پروانه ای شکل است که سقف های بلند داخل خانه دارد و امکان بیشترین نفوذ نور خورشید برای گرمایش خورشیدی و تهویه عرضی برای گرم کردن و خنک کردن خانه را فراهم می کند. به علاوه، خانه شامل 5 کیلووات پنل خورشیدی روی بام است، سرویس آب گرم پمپ حرارتی ساندن، مخزن آب باران 10000 لیتر، پنجره های دوجداره، روشنایی LED و وسایل غیر سمی می شود. پیش بینی می شود مصرف برق خانه، 2.35 دلار در سال باشد.

 

 

 

طراحی خورشیدی منفعل، نفوذ نور خورشید از میان پنجره های رو به شمال بزرگ را حداکثر می سازد. در این خانه از یک فناوری عایق جدید به نام bio-Phase Change Material (bioPCM) استفاده شده که در دیوارها و سقف برای به دام انداختن و انتشار گرما استفاده می شود. حتی در روزهای زمستانی سرد ویکتوریا، داخل خانه بدون نیاز به هیچ گرمایش مکانیکی گرم است.

 

 

 

داخل خانه یک آشپزخانه دایمی بزرگ تعبیه شده که مشرف بر اتاق غذاخوری و نشمین بزرگ است. پنجره های شیشه ای کف تا سقف بزرگ از مزیت نمای ساحلی زیبا بهره می گیرد و به ترکیب خانه با چشم انداز طبیعی آن کمک می کند. بقیه خانه با یک حمام شفاف و اتاق های خواب های باز ساده کامل می شود.

 

 

 

معماران خانه را با محصولات استرالیایی محلی و پایدار از جمله وسایل چوبی ساخته شده از چوب بازیافتی یا پایدار، تشک های پنبه ای ارگانیک و حتی مسمواک های بامبو تجهیز کرده اند. به علاوه، دکوراسیون داخلی خانه همه با رنگ های غیر سمی کامل شده است.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

برقتاسیساتطراحیپسماند
Comments (0)
Add Comment