تقسیط پنج ساله وام ۱۵۰ میلیونی بافت فرسوده

عضو هیات مدیره بانک مسکن از تقسیط پنج ساله تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی بافت های فرسوده برای ساکنان خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، سید محسن فاضلیان عضو هیئت مدیره و معاون امور اعتباری بانک مسکن در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد: ۱۵۰ میلیون تومان از وام بافت فرسوده که با سود صفر درصد در اختیار متقاضیان نوسازی مسکن قرار می گرفت باید بعد از اتمام دوره ساخت به شکل یکجا به بانک برگردانده می شد و این موضوع مشکلات بسیاری را برای وام گیرندگان ایجاد کرده بود بنابراین به منظور رفاه حال وام گیرندگان و بر اساس مصوبه هیئت مدیره بانک مقرر شد این وام به صورت پنج ساله تقسیط شود.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن با بیان این خبر گفت: میزان اعتبارات عاملیت از سال ۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۰، سهم دولت ۳۳ هزار میلیارد و سهم بانک مسکن ۴۶ هزار میلیارد بوده است و در این مدت ۷۹ هزار و ۴۰۹ قرارداد منعقد شد، همچنین حدود ۷۱ هزار میلیارد تومان میزان پرداختی ها بوده و بیش از ۹۰ درصد از برنامه تحقق یافته است.

فاضلیان ادامه داد: در مجموع از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ همت قرارداد توسط بانک مسکن منعقد شد که سهم تسهیلات شرکت بازآفرینی شهری ایران حدود یک دهم درصد از کل ظرفیت مالی بانک بوده و بخشی از آن نیز توسط دولت تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ استراتژیک هیچگونه محدودیتی در تأمین منابع مالی مربوط به تسهیلات بازآفرینی وجود ندارد، عنوان کرد: برای رفع مشکلات موجود کارگروه ویژه ای راه اندازی خواهیم کرد تا کار سرعت بگیرد.

امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی به ۳۸۰۰ واحد مسکونی وجود دارد
در این جلسه همچنین امیرحسین ثروتجو مدیرکل دفتر تجهیز منابع مالی، فنی، اقتصادی و املاک شرکت بازآفرینی شهری ایران، گزارشی از روند ارائه تسهیلات نوسازی مسکن ارائه کرد و گفت: با توجه به اعتبارات تخصیصی، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می شود. خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است.
تقسیط 5 ساله وام مسکنوام بافت فرسودهوام مسکن
Comments (0)
Add Comment