تفاهم نامه ایجاد اکوسیستم نوآوری در صنعت ساختمان

تفاهم نامه مرکز نوآوری صنعت ساختمان با پارک علم و فناوری به امضای مشترک رئیس سازمان نظام مهندسی استان و رئیس پارک علم و فناوری یزد رسید.
به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد درآیین آغاز بهره برداری از شبکه نوآوری صنعت ساختمان، تغییر ذائقه مشتریان صنعت ساختمان و همچنین اهمیت هزینه و زمان در انجام پروژه های ساختمانی را از جمله عواملی دانست که ضرورت نگاهی تازه و نوآورانه را به تمام متولیان این صنعت دیکته می کند.
مهدی سالاری در آیین آغاز بهره برداری از شبکه نوآوری صنعت ساختمان، با اشاره به این موضوع که تفکرات و ابزار و مصالح سنتی گذشته جایی در ساخت و سازهای امروزی ندارد، تصریح کرد: کاهش هزینه های ساخت و سرعت عمل در انجام پروژه ها و همچنین تغییر تمایلات مشتریان این صنعت به سمت استفاده از مصالح نوین و کاهش وزن و مصرف انرژی در ساختمان ها موجب شده تا نتوان با همان تفکرات پیشین به این راه ادامه داد.
سالاری با بیان اینکه تفاوت در خواسته مشتریان و بازار با آنچه در واقعیت ارائه می گردد موجب ایجاد رکود در صنعت ساختمان شده است، افزود: این تفاوت ها ضرورت یک نگاه جدید و نوآورانه را به تمامی عناصری که به نحوی در شبکه ارزش ساختمان اثرگذارند, دیکته می کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در ادامه ضمن تأکید بر مفهوم “شبکه”، ایجاد و اثرگذاری آن را در گرو شناسایی و تعامل بین تمامی عناصر و عوامل تأثیرگذار بر صنعت ساختمان دانست و اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا با تغییر تفکرات و پافشاری بر ارزش های مشترک، روش های ساخت را اصلاح کرده تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت باشیم.
سالاری، وجود افراد خلّاق و ایده پرداز، سرمایه گذاران و شرکت های مجری را پایه های اصلی برای ایجاد شبکه نوآوری دانست و افزود: سازمان نظام مهندسی در راه توسعه زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات، سرمایه گذاری های خوبی نموده و سرورهای قدرتمندی برای پیاده سازی چنین شبکه ای خریداری نموده است و در ادامه مسیر، نیازمند تجارب و ایده های خلاقانه متولیان این بخش هستیم.
سالاری در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که بتوان به مدد همکاری نهادهای مربوط، شبکه نوآوری صنعت ساختمان را به خوبی اجرایی کرد و در این زمینه الگویی موفق برای سایر استان ها بود.
رئیس پارک علم و فناوری یزد هم در این نشست ضمن تشکر از دیدگاه و حرکت نوآورانه سازمان نظام مهندسی استان یزد، صنعت ساختمان را زنجیره ای گسترده خواند که ایجاد شبکه نوآور در آن می تواند به طور مستقیم بر روی حلقه های بالایی و پایین این زنجیره اثرگذار باشد.
محمدمهدی لطفی در بیان اهمیت این شبکه گفت: اگر هدف را ایجاد اکوسیستم نوآوری در صنعت ساختمان بدانیم، ایجاد شبکه نوآوری به نوعی نرم افزار دستیابی به این اکوسیستم خواهد بود.
لطفی، ظرفیت اصلی سازمان نظام مهندسی را ظرفیت انسانی و فکری آن دانست که اگر درکنار ظرفیت تکنولوژی ایجاد و توسعه شرکت های فن آور پارک علم و فناوری قرار گیرد می تواند انقلابی در صنعت ساختمان کشور رقم بزند.
وی افزود: موضوع تفاهم نامه مرکز نوآوری صنعت ساختمان با پارک علم و فناوری از ماه ها پیش آغاز و بر اساس این تفاهم نامه به دنبال ایجاد اکوسیستم نوآوری در صنعت ساختمان هستیم.
در پایان نشست مذکور، تفاهم نامه مرکز نوآوری صنعت ساختمان با پارک علم و فناوری به امضای مشترک رئیس سازمان نظام مهندسی استان و رئیس پارک علم و فناوری یزد رسید.
تفاهم نامهسالاریشبکه نوآوری ساختمانفهمیمینظام مهندسینظام مهندسی یزدپارک فناورییزد
Comments (0)
Add Comment