تعطیلات تابستانی به کمک تعدیل مدیریت مصرف برق در تابستان می آیند

 

به گزارش تاسیسات نیوز،شرکت برق منطقه ای تهران برای کاهش مصرف انرژی در حوزه برق تدابیری را همانند سالهای اخیر اندیشیده است.

سید زمان حسینی روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بحث همکاری صنایع بزرگ با تعطیلات تابستانه همانند سال های گذشته به منظور کاهش پیک بار مصرف انرژی تابستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: این طرح از اواخر خرداد ماه سال جاری با کمک صاحبان صنایع بزرگ در تهران کلید خواهد خورد و در آن صنایع تعمیرات مورد نیاز و تعطیلات را در بازه زمانی اواخر خرداد ماه تا اوایل شهریور ماه انجام خواهند داد.

حسینی افزود: صاحبان صنایعی که در این طرح نهایت همکاری را با شرکت برق منطقه ای انجام دهند مورد تشویق های تسهیلاتی قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران با بیان اینکه سال گذشته بیشترین پیک مصرف برق در تهران 9 هزار مگاوات بود گفت: گام های عملیاتی با هدف افزایش آمادگی برای پشت سرنهادن تابستان 94 از هم اکنون برداشته شده تا با کمترین چالش این دوره پشت سرگذاشته شود.

وی افزود: ارزیابی های دوره ای از عملکرد نیروگاه های زیرپوشش شرکت برق منطقه ای آغاز شده و برنامه تعمیرات آنها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران با اشاره به اینکه در این منطقه 9 نیروگاه حرارتی و پنج نیروگاه آبی، انرژی الکتریکی مورد نیاز را تولید می کند تاکید کرد: شبکه های انتقال و فوق توزیع برق نیز با هدف افزایش آمادگی برای تابستان مورد بازبینی و عیب یابی قرار گرفته اند.

وی گفت: پروژه های شرکت برای پشت سرنهادن تابستانی بدون خاموشی اولویت بندی شده و پروژه هایی که باید در مدار قرارگیرند آماده سازی شده اند.

حسینی مهمترین گام برای پشت سرنهادن تابستانی بدون خاموشی و چالش را مدیریت مصرف دانست و افزود: هرچه میزان مصرف برق مدیریت شود چالش های این صنعت کمتر شده، برق پایدارتری تامین خواهد شد.

شرکت برق منطقه ای تهران کار تامین برق پایدار برای استان های البرز، تهران و قم را بر عهده دارد.

 

پایان خبر/

برقتعطیلات تابستانسید زمان حسینیشرکت برق منطقه ای تهرانصنایعمدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهرانمصرف انرژی
Comments (0)
Add Comment