تعرفه خدمات مهندسی سال ۹۹ ابلاغ شد

احمد خرم، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در نامه ای خطاب به روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها، تعرفه خدمات مهندسی سال ۹۹ را ابلاغ کرد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌  احمد خرم در این نامه نوشته است: در اجرای بند شماره ۲-۱۷ ماده ۱۷ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و به منظور تعدیل قیمت خدمات مهندسی سال ۹۹، هزینه ساخت و ساز هر متر مربع بنا که مبنای محاسبات حق الزحمه خدمات مهندسی ساختمان قرار خواهد گرفت، به شرح جدول زیر اعلام می شود که برای سال ۹۹ جایگزین جدول ابلاغی مورخ ۲۲/۰۷/۱۳۹۸ می گردد.
در ادامه این نامه آمده است: بدیهی است حق الزحمه خدمات مهندسی رشته های معماری، عمران، تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی بر اساس جدول شماره ۱۱ همین مبحث محاسبه می گردد.
خرم همچنین در این نامه نوشته است: این افزایش شامل سایر خدمات مهندسی ازجمله نقشه برداری، شهرسازی، ترافیک و بازرسی لوله کشی گاز نیز می شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه این نامه آورده است: سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها، حسب مقتضیات، شرایط و ملاحظات هر استان و طبق مفاد بند ۳-۱۷ می تواند قیمت های مندرج در جدول زیر را حداکثر تا ۲۵ درصد افزایش یا کاهش دهند.
تعرفه خدمات نظام مهندسی ۹۹
ابلاغ تعرفه نظام مهندسیتعرفه سال ۹۹تعرفه نظام مهندسیخرمنظام مهندسی
Comments (6)
Add Comment
  • Hosein

    احمد خرّم یک ساختمان را متری ۵ میلیون تومن هم نمیتونه جمع کنه، بعد اومده زیر جدولی را امضا کرده که ساختمان تا ۵ طبقه متری ۱٫۹۲۸٫۰۰۰ هزینه ساختش میشه… ما از این آدمهای کیلویی کی خلاص میشیم خدا عالمه… این اونوقت شده رییس نظام مهندسی. جمع کنید برین خواهشاً، تا کی میخواین با سرنوشت یک کشور و ملت بازی کنین.

  • حسن

    احمد خرم کی میخوای بفهمی که همه چی چهار برابر شده به غیر از خدمات مهندسی.به غیر از تعرفه‌چرا؟؟؟؟

  • علی کاوه

    دمت گرم
    آقای خرم
    احتمالا خیلی وقته که دستت تو کار نیست خطر کرونا تمام شده و میتوانید وارد بازار ساخت و ساز شوید و در مورد قیمتهایی که اعلام فرمودید سوال نمایید
    کارگذاری مسکن ملی پیشکش شما عزیزم
    اگر لطف کنید احداث ساختمانهای شهر را با همین مبالغ غیر واقعی که اصلا محال است اگر کارگذاری فرموده و پیمانکارانی که با این مبالغ حاضر به انجام کار هستند را به جامعه معرفی و سازمان نظام مهندسی و شخص شما خرم عزیز با تضمین بانگی از طرف سازمان اقدام نمایند که در وسط اجرای کار پیمانکار معرفی شده از سوی شما فرار نمیکنند و با فروش باغ بالا کار را تمام نموده و ساختمان را تحویل نمایند
    بابت این اعلام قیمت پایین و تضمین هم حق الزحمه کارگذاری که هرچند وظیفه سازمان دلالی نیست را نیز دریافت نمایند نوش جانتان
    اگر شما خرم عزیز اعلام اسامی پیمانکاران داوطلب نمایید بسیار ممنون و سپاسگذار میشویم و معلوم میشود اعلام این اعداد و ارقام از روی بی اطلاعی و بی اساسی تصمیمات مدیران آن نبوده است
    همیشه سبز و خرم باشید

  • jalal

    واقعا شرم آوره .با اون همه مسولیت که گردن ناظرین میگذارن .واقعیت اینه که سیستم اصلا رنج مردم رو درک نمیکنه نه فقط مهندسین

  • جلیل

    سلام به همه ی دوستان . خودتون را خسته نکنید ریاستهای سازمانی و کلیه مسئولین کشور هیچ کدامشون درد و رنج و مسئولیت را بلد نیستند .بخاطر همین روی هوا سخن میگویند .

  • یوسف محمدی

    واقعا متاسفم واسه اینجور سازمانی که رئیسش تا این حد بی اطلاع از اوضاع و قیمت هاست امسال خودم خونه ساختم هزینه هر متر بیشتر چهار تومنه .