تعرفه آب هنوز گران نشده است

تاسیسات نیوز: امینی مدیرعامل شرکت آبفای کشور گفت: با توجه به شرایط مناسب بارندگی ها هیچ برنامه ای برای جیره بندی و سهمیه بندی آب وجود ندارد.
آمارهای اعلامی نشان می دهد که از ابتدای سال آبی تا حالا چیزی حدود ۲۳۸.۳ میلی متر بارندگی در کشور صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود (۱۹۷.۸ میلی متر) حدود ۲۱ درصد و در مقایسه با میانگین دوره های مشابه طولانی مدت حدود ۳ درصد افزایش یافته است.
هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشوری در گفتگو با بازار در خصوص وضعیت تامین آب در ایام پیک مصرف می گوید: با برنامه ریزی که از مهر ماه سال گذشته انجام شده برای تمامی شهرهای و روستاهای کشور برنامه تامین آب اضطراری تعریف شد. اما خوشبختانه اواخر سال گذشته و فروردین و اردیبهشت امسال بارندگی های خوبی را در سطح کشور شاهد بودیم.

امینی مدیرعامل آب فاضلاب کشور : البته برخی از استان ها بارش مناسب را در سطح سدها را در دریافت نکردند. در این شهرها برنامه های اضطراری تامین آب در قالب حفر و تجهیز چاه ها و اجاد ایستگاه پمپاژهای مخازن اجرایی شده است. به همین دلیل هیچ نگرانی در زمینه تامین آب شرب و بهداشت مردم در تابستان امسال وجود ندارد. هیچ برنامه جیره بندی و نوبت بندی هم در دستور شرکت آب و فاضلاب قرار ندارد

او ادامه داد: البته برخی از استان ها بارش مناسب را در سطح سدها را در دریافت نکردند. در این شهرها برنامه های اضطراری تامین آب در قالب حفر و تجهیز چاه ها و اجاد ایستگاه پمپاژهای مخازن اجرایی شده است. به همین دلیل هیچ نگرانی در زمینه تامین آب شرب و بهداشت مردم در تابستان امسال وجود ندارد.
او ادامه داد: هیچ برنامه جیره بندی و نوبت بندی هم در دستور شرکت آب و فاضلاب قرار ندارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشوری همچنین در پاسخ به این سوال که تعرفه آب در سال جاری چه میزان افزایش یافته است، گفت: تا این لحظه هنوز هیچ تغییری در قیمت تعرفه آب ایجاد نشده است. این در حالی است که معمولا در سال های گذشته در همان ماه های ابتدایی سال شاهد رشد ۷ درصدی قیمت تعرفه آب برای مشترکین عادی می بودیم.
مصرف ۴.۲ میلیون مترمکعبی آب در تهران
جالب است که بدانید در تنها در ۶ استان کشور بارندگی ها نسبت به سال گذشته کمتر بوده و در سایر استان شرایط بهتری نسبت به سال گذشته تجربه کرده اند. در این میان تهران که مقدار بارندگی ثبت شده در آن ۲۰۵.۹ میلی متر گزارش شده نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد بارندگی بیشتری را داشته است.

در استان تهران به طور میانگین روزانه سه میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب مصرف می‌شود، که البته در برخی روزهای گرم این میزان مصرف به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب نیز افزایش می‌یابد

این رشد بارندگی ها در شرایطی اتفاق افتاده که تهران بعد از سیستان و بلوچستان دومین استان فقیر کشور از نظر منابع آبی محسوب می شود. با این اوصاف این میزان رشد را نمی توان به منزله خروج از بحران در پایتخت کشور دانست. جدای از این گزارش های منتشر شده از کاهش ۲۰ درصدی بارندگی ها نسبت به متوسط دراز مدت خبر می دهد.
در حال حاضر موجودی سدهای تهران به ۵۹۹ میلیون مترمکعب رسیده است. به عبارت دیگر تنها ۳۲ درصد سدهای پایتخت پر بوده و همچنان ۶۸ درصد آنها خالی است. با این وجود تهرانی ها همچنان نسبت به متوسط کشور آب بیشتری مصرف می کننند. آنگونه که مدیرعامل آبفای تهران اعلام کرده، در استان تهران به طور میانگین روزانه سه میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب مصرف می‌شود، که البته در برخی روزهای گرم این میزان مصرف به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب نیز افزایش می‌یابد.
قیمت آبگرانی آب
Comments (0)
Add Comment