تساوی یک به یک دستشویی های عمومی و خانگی

زمانیکه در سرویس‌های بهداشتی از سیفون استفاده می‌شود باکتری‌های موجود در مدفوع در فضا منتشر می‌شود.

 

 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که سرویس‌های بهداشتی عمومی کلکسیون میکروب‌ها و ذرات بیماری‌زا هستند و در مواقع ضروری از استفاده از این سرویس‌ها تاحدامکان خودداری می‌کنند اما بررسی‌ها نشان داده است که آلودگی این مکان‌های عمومی بیشتر از توالت‌های خانگی نیست. میکروب شناسان در آمریکا به بررسی باکتری و ویروس‌های چهار سرویس بهداشتی عمومی پرداخته به نتایج فوق دست یافتند.

به گفته «سین گیبونز» از دانشگاه شیکاگو، به رغم دستیابی به این نتیجه افراد باید به محض استفاده از سرویس‌های بهداشتی عمومی دستان خود را به خوبی شست و شو دهند. در این بررسی گیبونز و همکارانش به مطالعه این موضوع پرداختند که باکتری‌های سرویس‌های بهداشتی چگونه با گذشت زمان تغییر می‌کنند و روی چهار سرویس بهداشتی عمومی مطالعه کردند. ابتدا تمامی این سرویس‌ها به خوبی پاکسازی و استریل شده سپس میزان وجود انواع باکتری‌ها و میکرب‌ها در فواصل زمانی مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

یکی دیگر از متخصصان این مطالعه گفت: زمانیکه در سرویس‌های بهداشتی از سیفون استفاده می‌شود باکتری‌های موجود در مدفوع در فضا منتشر می‌شود. اما باکتری‌های مدفوع که در روده‌های گرم و مرطوب رشد می‌کنند نمی‌توانند در فضای سرویس بهداشتی عمومی دوام بیاورند.

متخصصان نتیجه گرفتند سطوح سرویس‌های بهداشتی خشک هستند و در نتیجه این سطوح نمی‌توانند موجب رشد قابل توجه میکروب‌ها شوند. متخصصان در این مطالعه همچنین دریافتند باکتری‌های مرتبط با سطوح سرویس‌های بهداشتی در فاصله پنج ساعتی از استریل شدن پایدار می‌مانند و در طول هشت ماه انجام مطالعه به همین وضعیت باقی مانده است.

به گزارش هلث دی نیوز، گیبونز گفت: در مجموع این بررسی نشان می‌دهد سرویس‌های بهداشتی عمومی نسبت به توالت‌های منازل آلوده‌تر نیستند.

 

Comments (0)
Add Comment