تدوین نظام نامه های مهندسی ارزش و مدیریت دانش در صنعت نفت

معاون وزیر نفت در امور مهندسی از تهیه و تدوین نظامنامه های مهندسی ارزش و مدیریت دانش در صنعت نفت خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، سید عماد حسینی با اعلام این خبر افزود: با توجه به شرایط خاص کشور در زمینه کمبود منابع مالی، ارتقای شاخصهای بهره وری ازجمله کاهش زمان و هزینه های اجرای پروژه ها برای وزارت نفت یک اولویت مهم محسوب می شود. بنابراین، در یکی از اداره های کل زیر مجموعه معاونت مهندسی وزارت نفت، کمیته های کارشناسی و تخصصی برای تهیه و تدوین نظامنامه های مهندسی ارزش و مدیریت دانش در صنعت نفت ایجاد شده است.

 

وی با بیان این که متاسفانه هزینه اجرای طرحها و پروژه های صنعت نفت طی چندین سال گذشته به صورت غیر منطقی و غیر واقعی بیش از سه برابر شده است، گفت: یکی از دغدغه های کنونی وزیر نفت افزایش هزینه اجرای پروژه هاست، از این رو یکی از اهداف ما از تدوین این نظامنامه کاهش میزان هزینه کرد و زمان اجرا در پروژه های نفتی و گازی کشور است.

 

معاون وزیر نفت در امور مهندسی با اشاره به این که کاهش هزینه اجرای پروژه های صنعت نفت، افزایش سرمایه گذاری را در این صنعت به دنبال دارد، گفت: برای تهیه این نظامنامه از کارشناسان صنعت نفت و استادان دانشگاههای کشور استفاده خواهد شد.

 

بازنگری آیین نامه های صلاحیت مجریان و پیمانکاران صنعت نفت

 

حسینی با بیان این که بازنگری آیین نامه های صلاحیت مجریان، پیمانکاران و مشاوران در پروژه های صنعت نفت را امسال در دستور کار داریم، گفت: در سالهای گذشته قوانین بسیار زیادی در زمینه بررسی صلاحیت مجریان و پیمانکاران صنعت نفت وجود داشته است، اما این معاونت قصد دارد بر اساس شرایط جدید موجود کشور و رویکردی یکپارچه و نظام مند، بازنگری جدیدی در این زمینه انجام دهد.

 

وی از بازآرایی ساختار معاونت مهندسی وزارت نفت خبر داد و گفت: با توجه به تغییرات متعدد و سردرگمی های حاکم در ساختار سازمانی این معاونت در چند سال گذشته، تغییرات مناسبی برای دستیابی به ساختاری چابک و پویا در سطوح مختلف معاونت و ادارات کل تابعه آن صورت گرفته است که ازجمله مهمترین موارد آن، می توان به ایجاد کمیته های تخصصی برای حوزه های بالادستی اشاره کرد.

 

معاون وزیر نفت در امور مهندسی افزود: سیاستگذاری های کلان در زمینه برطرف کردن مشکلات و موانع موجود در پروژه های صنعت نفت از سوی اداره کل ارزشیابی و نظارت فنی کلان بر طرحهای صنعت نفت انجام می شود و این شرکتهای تابعه هستند که به عنوان بازوی اجرایی وزارت نفت، این مشکلات را به صورت عملی برطرف می کنند.

 

توسعه فناوری اطلاعات در سطوح استراتژیک در معاونت مهندسی

 

معاون وزیر نفت در امور مهندسی از توسعه فناوری اطلاعات و سیستمهای مدیریت اطلاعات در سطوح استراتژیک در معاونت مهندسی وزارت نفت خبر داد و گفت: به منظور ایجاد بستر لازم دستیابی به زنجیرۀ ارزش و یکپارچه سازی فعالیتها، همچنین تسریع در راه اندازی سامانه الکترونیکی کالا، کمیته تخصصی مدیریت فناوری اطلاعات در این معاونت تشکیل شده و امیدوارم به این ترتیب، شاهد استقرار سیستمهای اطلاعات مدیریت با نگرش راهبردی و ایجاد مزیتهای رقابتی و توسعۀ زنجیرۀ ارزش از طریق توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت نفت باشیم.

 

حسینی با اشاره به اهمیت لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین کالا و خدمات در صنعت نفت، گفت: حجم بسیار بالای سرمایه گذاری و فعالیتهای مورد نیاز برای توسعه و احیای مجدد صنعت نفت، نیازمند رویکرد سیستمی، نظام مند و یکپارچه به فرایندهای مدیریتی ازجمله زنجیره تامین کالا و خدمات در صنعت نفت است.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش کلیدی تأمین کنندگان و سازندگان کالاهای صنعت نفت در اقتصاد کشور، پورتال تأمین کنندگان کالا در سطح جهانی با هدف مدیریت مؤثر ارتباطات و تعاملات سازنده با این گروه در صنعت نفت از سوی کارشناسان معاونت امور مهندسی وزارت نفت طراحی شده است.

پایان پیام/.

 

 

 

نظام مهندسی،مهندس، مکانیک، آموزشگاه، کتاب، تاسیسات،ساختمان، کاشانه، کارگران، طرح،
Comments (0)
Add Comment