تدوین مقررات ملی «فرونشست زمین»

رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات مسکن، راه و شهرسازی گفت: تدوین مقررات ملی فرونشست زمین، یکی از مهمترین اقدامات ما در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.
به گزارش تاسیسات نیوز، دکتر علی بیت‌اللهی با اعلام این خبر اظهار کرد: تدوین «مقررات ملی فرونشست زمین» در کشوری که پهنه‌های فرونشستی گسترده و با نرخ بسیار بالا داشته و مستحدثات و دارایی‌های ملی متنوعی روی آنها واقع شده، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: مقررات ملی فرونشست زمین، در تدوین اولیه پیش‌نویس آن دارای ۱۴ مبحث است. مبحث اول آن مبحث ضوابط عام است که با توجه به تجربیات و اطلاعات و نظراتی که از تعدادی کارشناسان دریافت شده، مدون و به سمع و نظر اساتید، مهندسین، کارشناسان و مدیران و علاقه‌مندان می‌رسد.

بیت‌اللهی تاکید کرد: از کلیه علاقه‌مندان درخواست دارد با هدف غناء افزونتر این نوشتار و مشارکت در این کار ماندگار، چه در جهت‌گیری کلی، عنوان مباحث و … و چه در جزئیات مشارکت کرده و نظرات سازنده خود را از طریق پست الکترونیکی ali.beitollahi@gmail.com و شماره فاکس ۰۲۱-۸۸۳۸۴۱۷۸ ارسال کنند. در ادامه در تدوین مباحث تخصصی با تشکیل کمیته‌های کاری مختلف از نظرات و راهنمایی‌های کلیه اساتید و صاحب‌نظران استفاده خواهد شد.

زلزله شناسیفرونشست زمینمرکز تحقیقات مسکن
Comments (0)
Add Comment