تدوین سند ارتقای بهره وری ساختمان

مجتبی فرهمند: مرکز ملی بهره وری ساختمان در یزد راه اندازی می گردد ، تدوین سند ارتقای بهره وری می تواند بر حوزه ساختمان و سیاستگذاری های کلان این حوزه تاثیر بسزایی داشته باشد.
به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان کرد: تدوین سند ارتقای بهره وری می تواند بر حوزه ساختمان و سیاستگذاری های کلان این حوزه تاثیر بسزایی داشته باشد.
«مجتبی فرهمند» در نشست بررسی اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای اجرای سند یزد بهره ور، گفت: می توان برای پیشبرد اهداف این سند، مرکز ملی بهره وری ساختمان را تاسیس کرد.
فرهمند، هدف از راه اندازی این مرکز را آشنایی بیشتر فعالان حوزه ساختمان با مفهوم واقعی ساختمان بهره ور و استانداردهای آن، تدوین آیین نامه های مورد نیاز، توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش در حوزه ساختمان های بهره‌ور بین دانشجویان و … دانست.
وی افزود: تشویق شرکت ها به بومی سازی فناوری های مرتبط با ساخت و بهره برداری ساختمان های بهره ور و ارائه محصولات مناسب در ساختمان های بهره ور برای کاهش هزینه های ملی برای مصرف انرژی و حفظ سلامت مردم از دیگر برنامه هایی است که می توان با تاسیس مرکز بهره وری ساختمان دنبال کرد.
وی، برنامه های مرکز را تمرکز بر پایش و ارزیابی بهره وری عوامل تاثیر گذار در چرخه عمر ساختمان، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در حوزه بهره وری و عوامل تاثیر گذار، نظام ارائه نشان ساختمان هوشمند و بهره ور، فرهنگ سازی و ترویج بهره وری در کلیه عوامل چرخه عمر ساختمان از طریق نظام ارائه نشان تخصصی به ساختمان، مانیتورینگ و کوچینگ تخصصی با استفاده از ظرفیت غنی مهندسان سازمان و … عنوان کرد.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور افرود: دست‌یابی به این اهداف نیازمند حمایت مدیران ارشد استان و دستگاه های اجرایی در امور بهره وری ساختمان و توسعه حمایت پارک علم و فناوری طی تفاهم نامه موجود در موضوعات مرتبط با بهره وری است.
فرهمند تصریح کرد: حمایت مادی و معنوی از تیم های پذیرش شده در مرکز بهره وری از طریق تسهیلات و توسعه بازار، حمایت در زمینه تخصیص فضای مناسب استقرار و فعالیت و شبکه سازی برای پیش برد برنامه های مرکز بهره وری مورد انتظار است.
وی هم‌چنین همراهی تمامی مدیران ارشد استان و دستگاه های اجرایی برای توسعه فرهنگ و ترویج بهره وری در ساختمان و حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای کسب مجوزهای لازم از سازمان ملی بهره وری و پایلوت یزد به عنوان مرکز ملی بهره وری ساختمان را ضروری دانست.
بهره وری ملی ساختماننظام مهندسی یزد
Comments (0)
Add Comment