تجدیدپذیری 100درصدی اپل

به گزارش تاسیسات نیوز، دو ماه پیش شرکت اپل اعلام کرد ۹۶ درصد انرژی مصرفی این شرکت درتمام دنیا از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود و قول داد که با سرمایه‌گذاری زنجیره تامین آن در انرژی‌های تجدیدپذیر، بتواند به ۱۰۰ درصد منابع انرژی تجدیدپذیر دست یابد.




اپل امروز اعلام کرد که یک میلیارد دلار در انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری می‌کند.

 

 

 

بر همین اساس، وب‌سایت ۹to5mac به نقل از بلومبرگ نوشته است که شرکت اپل بیشترین و بزرگترین تعهد سبز را تقبل کرده است.

 

 

 

حالا درست دو هفته بعد از این‌که دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده تصمیم گرفت این کشور را از پیمان پاریس خارج نماید، شرکت اپل یک میلیارد دلار برای رسیدن به استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر هزینه می‌کند.

 

 

 

شرکت اپل در ربع قرن آینده در انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی، برق آبی و بیوانرژی و در ایالت‌های اورگان، کارولینای شمالی، نوادا، آریزونا و کالیفرنیا به همراه ۸۵۰ میلیون دلار در یک نیروگاه ۱۳۰ مگاواتی مزرعه خورشیدی در نزدیکی سانفرانسیسکو سرمایه‌گذاری خواهد کرد و اجازه فروش برق را به بازار انرژی دریافت کرده است.

 

 

 

تیم کوک، مدیر اجرایی اپل، همانند دیگر مدیران صنایع از ترامپ خواست تا به تعهد ایالات متحده در پیمان پاریس وفادار بماند. اما پس از اینکه ترامپ کار خود را کرد و از پیمان پاریس خارج شد، تیم کوک، طی ایمیلی با کارمندان اپل، خواستار خنثی سازی این اقدام ترامپ شد و مجددا بیان کرد که تصمیم اپل در خصوص تغییرات اقلیم و تاب‌آوری تغییر نخواهد کرد.

 

 

 

اپل علاوه بر سرمایه‌ای که برای انرژی‌های سبز هزینه می‌کند تعهداتی هم نسبت به محیط زیست دارد که از آن جمله، توقف معدن‌کاوی، و تولید فیلم‌های آموزشی با موضوع روز زمین هستند و تیم کوک و لیزا جکسون، معاون محیط زیست شرکت اپل هر دو بارها در این خصوص صحبت کرده‌‌اند.







انتهای خبر

انرژیبرندتاسیساتتجدیدپذیر
Comments (0)
Add Comment