تبریک زودهنگام به صادق مالواجرد بدون پول پاشی

رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ریلی گفت: خانم صادق مالواجرد برای پیشنهاد شدن به مجلس به عنوان وزیر راه و شهرسازی پست، مقام و پول بین افراد توزیع نکرد و شهادت می‌دهم که صادق مالواجرد در جلسات و مدت زمان رسیدگی‌ها و ارزیابی‌ها انسان صادق و سالمی بودند و وی را فرد شایسته‌ای دیدیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، سبحان نظری درباره توانمندی‌های «فرزانه صادق مالواجرد» به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار داشت: خانم صادق مالواجرد برنامه خوبی را ارایه کرده و مشخص است که برای ارایه این برنامه با متخصصان امر و حوزه حمل و نقل مشورت کرده‌ است و از نظر برنامه‌‌‌ای که ارایه کرده نمره خوبی دارد.
وی ادامه داد: واقعیت این است که صادق مالواجرد بدون لابی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی مطرح شده این در حالی است که شاهد آن بودیم برخی از گزینه‌ها برای معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی در این مدت در حال لابی کردن بودند و قول پست می‌دادند.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ریلی تاکید کرد: صادق مالواجرد با برنامه آمد، در حالی که برخی از گزینه‌های جدی حتی برنامه‌ای را هم ارایه نمی‌‌کردند، مهمتر اینکه خانم صادق مالواجرد برای پیشنهاد شدن به مجلس به عنوان وزیر راه و شهرسازی پست، مقام و پول بین افراد توزیع نکرد و شهادت می‌دهم که صادق مالواجرد در جلسات و مدت زمان رسیدگی‌ها و ارزیابی‌ها انسان صادق و سالمی بودند و وی را فرد شایسته‌ای دیدیم.
نظری با اشاره به سوابق صادق مالواجرد گفت: سوابق صادق هم نشان می‌دهد که فرد توسعه پذیری است و زیر فشارها خم نمی‌شود و در مقابل فشارهای بسیار سنگین مقاومت کرده است و اینگونه نبود که به دلیل توصیه فردی در یک جایگاهی یک انتصاب غلطی انجام دهد که تا سالها موجب خسارت به کشور شود.
وی افزود: درست است که وی نسبت به سایر گزینه‌ها در حوزه حمل ونقل ریلی سابقه‌ای ندارد اما برنامه ارایه شده از سوی صادق نشان می‌دهد که چالش‌های این حوزه را به درستی شناسایی کرده‌است. وی به وضوح از طرح جامع حمل و نقل نام برد و مشخص است که می‌داند که در پروژه‌های زیر بنایی باید به سراغ مطالعات جامع حمل ونقل برود و به این مطالعات اتکا کند. در حال حاضر یکی از چالش‌های بزرگ حمل و نقل ریلی کشور این است که خطوط ریلی خارج از اولویت و ضرورت ساخته می‌شود و صادق مالواجرد تاکید کرده که در برنامه‌های خود متعهد به طرح جامع حمل و نقل خواهد بود و این خود یک گام بلند است.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ریلی ادامه داد: همچنین تامین مالی حمل و نقل ریلی که یک گلوگاه مهمی محسوب می‌شود به خوبی در برنامه‌های صادق مالواجرد به آن اشاره شده و صادق این وعده را داده که صندوق توسعه حمل و نقل را احیا کند و به عنوان یک ابزار مترقی مورد استفاده قرار دهد، هر چند این صندوق چند سال گذشته تاسیس شده اما راه‌اندازی نشده‌ است و صادق قول داده برای تامین مالی بخش حمل و نقل از این صندوق استفاده کند.
نظری گفت: ضمن اینکه وی معتقد به مشارکت بخش خصوصی در توسعه حمل و نقل ریلی است و بر کلیدواژه بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی تاکید کرده‌است. علامت مثبتی از مدیریت صدق مالواجرد دیده می‌شود و اگر به این برنامه‌ها عمل کند از بسیاری از مدعیانی که ظاهرا نشان می‌دهند که متخصص هستند، عملکرد بهتری خواهد داشت.
وی با درباره اهمیت انتخاب مدیرعامل راه‌آهن گفت: کسی که مدیرعامل راه آهن می‌شود مهمترین سطوح تصمیم گیری و تاثیرگذاری را در بخش حمل ونقل خواهد داشت و عملکرد این فرد، سوء فعل، حسن فعل و ترک فعل وی اثرات قابل توجهی بر روی حمل ونقل خواهد گذاشت.
نظری افزود: متاسفانه شاهد آن بودیم که در سه سال گذشته سهم راه‌آهن در حمل بار از ۱۳ درصد به ۸ درصد تنزل داشت و این تنزل بسیار سریع بود و این وضعیت نشان‌دهنده عملکرد مدیرعامل راه آهن کشور خلاف اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ای است.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ریلی اظهار داشت: این وضعیت دلایل متعددی داشته که مهمترین آن انتصاب سیاسی مدیرعامل راه‌آهن کشور بوده‌ است. وی بطور عمدی فاصله با بخش خصوصی ایجاد کرد و تشکل‌های ریلی، مجامع علمی ریلی، دانشکده راه‌آهن، انجمن مهندسی ریلی نسبت به این مدیریت معترض هستند و می‌گویند در سه سال گذشته نتوانستیم حتی یک جلسه هم با مدیرعامل راه‌آهن داشته باشیم.
وی گفت: صالحی در پشت پرده تنها با عده‌ای محدود جلسه برگزار می‌کند و در واقع نمایشی از ارتباط با بخش خصوصی را اجرا می‌کند. نتیجه این فاصله‌گذاری عمدی با بخش خصوصی همین دستبُردهای منفی در بخش راه‌آهن است. تمام این مشکلات در درجه اول حاصل انتصاب سیاسی مدیرعامل راه‌آهن کشور است.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ریلی تاکید کرد: تخصص و روحیات مدیرعامل فعلی راه آهن سنخیت چندانی با صندلی که آن را اشغال کرده، ندارد. متاسفانه همین انتصاب سیاسی باعث شده شاخص حیاتی راه‌آهن افت کند و تنها به مدد شاخص‌های جعلی که هیچ متخصصی در حوزه راه‌آهن آن را قبول ندارد، مدعی رشد در بخش حمل و نقل ریلی هستند. نمونه این شاخص‌های جعلی، شاخص حمل است که تن کیلومتر را با نفر کیلومتر جمع و عدد عجیب و غریبی از رشد را از آن نتیجه‌گیری می‌کنند.
وی گفت: خواسته بخش خصوصی از خانم صادق مالواجرد این است که در انتصاب فرد جدید با فعالان بخش خصوصی حمل و نقل ریلی و متخصصان این حوزه مشورت کنند و صادق هم قول رعایت این قاعده را دادند.
صادق مالواجردصالحی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرت های ریلی
Comments (0)
Add Comment