تبادل اطلاعات دفاتر کنترل و نظارت گاز میان استان های فارس و یزد

نشست هم اندیشی، تبادل نظر و انتقال تجربیات فنی در خصوص فرآیند های بازرسی و نظارت مربوط به دفاتر کنترل و نظارت گاز سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان های فارس و یزد با حضور اعضای هیأت مدیره و همکاران سازمان های نظام مهندسی دو استان برگزار شد .

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس در این نشست گفت: حاصل این نشستها نقطه عطفی برای پویایی و تحول در سازمان های نظام مهندسی و عامل گره گشایی برای مهندسان عضو سازمان و بهره برداران خدمات مهندسی است

مجتبی زوربخش عنوان کرد: نشست های تخصصی و گسترش ارتباط های برون استانی در جهت اعاده جایگاه سازمان های نظام مهندسی موثر بوده و ضمن تقویت اتحاد و همدلی میان اعضای هیأت مدیره این سازمان ها ، پیشبرد اهداف تخصصی آنها در حوزه های مختلف را باعث خواهد شد.

وی دستورکارهای برنامه ریزی شده و هدفمند را در راستای تعریف راهکارها و عملیاتی نمودن آنها موثر دانست و گفت : بایستی در این زمینه از ظرفیت استانهای مختلف بهره گیری نموده و در جهت عقد و گسترش تفاهم نامه های بین سازمانی در جهت انتفاع مهندسان و آسایش بهره برداران تلاش کنیم.

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس نیز در این نشست با اشاره به پیشرو بودن دفتر کنترل و نظارت گاز سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس درسطح کشور گفت : با همت همکاران ناظر ، گامهای بلندی در راستای تحقق اهداف این دفتر برداشته شده است .

هادی تدین اظهار کرد : نشست های مشترک و جلسات هم اندیشی تخصصی میان اعضای هیأت مدیره استان ها برای هر دو طرف دارای ابعاد مثبت و نتایجی مثمرثمر بوده و عامل پیشرفت طرفین در ادامه مسیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طبیعتا هر استان در زمینه های مختلف نقاط قوت یا بعضا نقاط ضعفی را داراست، اظهار کرد: در راستای ایجاد تعاملات سازنده، نقاط قوت تقویت و طبعاً نقاط ضعف بهبود خواهند یافت.

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس به نقش شورای مرکزی در راستای گسترش ارتباطات میان سازمان های نظام مهندسی استان ها اشاره و عنوان کرد: شورای مرکزی نهم می تواند رسالت خود را با بهره گیری از ظرفیت  و تجربیات استان های مختلف برای رفع مشکلات رشته های مختلف از جمله  چالش های مرتبط با دفاتر کنترل و نظارت گاز محقق نماید .

تدین با اشاره به اینکه در حال حاضر بعضا رویه های بازرسی گاز در استان های مختلف متفاوت بوده و حق الزحمه های متفاوتی نیز در این مورد تعریف شده است ، خاطر نشان کرد : در این مورد بایستی تعرفه های مذکور در کل کشور به شکل یکپارچه در آمده و درراستای منافع مهندسان به تمام کشور تعمیم داده شود.

شایان ذکر است در این نشست اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس و مدیران دفتر کنترل و نظارت گاز  استان ، فرآیندهای جاری و خدمات انجام شده توسط دفتر کنترل و نظارت گاز سازمان را تشریح نمودند ..

در ادامه نمایندگان دفاتر کنترل و نظارت گاز سازمان های نظام مهندسی فارس و یزد ضمن تشریح عملکرد بخش های مختلف این دفاتر به تبادل تجربیات خود پرداختتد ؛ در این راستا با توجه به پیش رو بودن دفتر کنترل و نظارت گاز فارس به ویژه در زمینه گاز فشار قوی در کشورو نیز در  زمینه  طراحی و نظارت بر شبکه لوله کشی گاز ، تجربیات موجود در این حوزه به همکاران استان یزد انتقال داده شد ؛ همچنین اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد نیز به تشریح عملکرد نرم افزار جامع دفتر کنترل و نظارت گاز این استان پرداخته و تبادلنظر بحث و بررسی در زمینه الگوریتم ها و وب سرویس های نرم افزاری صورت پذیرفت . در پایان بر لزوم برگزاری چنین جلساتی در راستای انتقال تجربیات موثر بین استان ها تاکید شد.

بازرسی و نظارت دفاتر کنترل و نظارت گازنظارت گازنظام مهندسی ساختمان
Comments (0)
Add Comment