تامین گاز بدون محدودیت

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان اظهار داشت: 15 متقاضی احداث کارخانه پتروشیمی برای این منطقه وجود دارد که یکی از آنها از شرکت های بزرگ پتروشیمی دنیاست و قرار است با استانداردهای بین المللی پتروشیمی خود را بسازد.




کرباسیان تصریح کرد: پروژه هایی همچون کارخانه آلومینیوم و دیگر پروژه ها نیز قرار است با سرمایه گذاری و مشارکت شرکت های خارجی و بخش خصوصی در این منطقه راه اندازی شود.

 

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در آینده برای بیش از50 هزار نفر و در خوش بینانه ترین حالت 75 هزار شغل در منطقه ویژه پارسیان ایجاد خواهد شد.

 

 

 

وی احداث بندر منطقه ویژه پارسیان را از طرح های اصلی در این منطقه دانست و بیان داشت: زیرساخت های آب، برق و گاز در منطقه ویژه پارسیان ایجاد شده است.

 

 

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از اجرای برجام، دو شرکت خارجی برای سرمایه گذاری احداث بندر در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند .

 

 

 

وی ادامه داد: برای انجام این کار مشکل تامین مالی نداریم و امیدواریم در سال 95 عملیات اجرایی بندر را آغاز کنیم چون بندر محور کار در این منطقه است.

 

 

 

کرباسیان تاکید کرد: فعالیت منطقه ویژه پارسیان در غرب استان هرمزگان تحولات اساسی ایجاد می کند و موجب توسعه این منطقه و اشتغالزایی برای مردم خواهد شد.

 

 

 

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با وسعتی افزون بر 9 هزار و 800 هکتار در پارسیان در غرب استان هرمزگان و مجاور با عسلویه بوشهر قطب صنعتی و اقتصادی ایران واقع شده است.
شهرستان پارسیان در 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.







انتهای خبر

استانداردبین المللیتاسیساتگاز
Comments (0)
Add Comment