تاسیسات نیوز بررسی می کند:تعطیلی واحدهای عمرانی و بیکاری، ارمغان بودجه ۱۴۰۰

دبیر سندیکای شرکت های ساختمانی ایران: صنعت در بخش عمرانی و ساختمان، با توجه به بودجه پیش بینی شده در سال ۱۴۰۰ نه تنها رشدی نخواهد داشت، بلکه بسیاری از آنها تعطیل خواهند شد .
تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: مهندس ایرج گلابتون چی دبیر سندیکای شرکت های ساختمانی ایران، در باره ضرورت توسعه فعالیتهای ساختمانی و به کارگیری نیروهای عظیم فارغ التحصیل در این حوزه گفت :
با توجه به وضعیت موجود و چالش تحریم و شیوع ویروس کرونا، سعی بر این داریم که با وجود این مشکلات با استفاده از نیروهای فارغ التحصیل بهترین موقعیت را برای وضعیت اشتغال در این بخش ایجاد کنیم.
وی در باره اقدامات صورت گرفته توسط سندیکا در باره ایجاد ظرفیتهای اشتغال برای فارغ التحصیلان مرتبط با صنعت ساختمان گفت :
صنعت ساختمان، یکی از بخش هایی به شمار می آید که دولت می تواند با تعامل با بخش خصوصی، علاوه بر توسعه «ساخت و ساز» نرخ اشتغال در این صنعت را افزایش دهد.
گلابتون چی ضمن اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود، از میزان حجم فعالیتهای عمرانی کاسته می شود خاطرنشان کرد:
پروژه های عمرانی هر روزه، متاثر از شرایط حال حاضر کاسته می شود و  بر اساس پیش بینی های صورت گرفته بهبودی حاصل نخواهد شد.
دبیر سندیکای شرکت های ساختمانی ایران، یادآور شد :
بر  اساس پیش بینی های صورت گرفته در بودحه امسال، میزانِ رشدِ بودجه سال جاری، حدود  ۱۸ درصد اعلام شده است که در مقایسه میزان تورم و دیگر شاخص های رشد و توسعه بسیار ناچیز است.
به گفته گلابتونجی، صنعت در بخش عمرانی و ساختمان، با توجه به بودجه پیش بینی شده در سال ۱۴۰۰ نه تنها رشدی نخواهد داشت، بلکه بسیاری از آنها تعطیل خواهند شد .
وی خاطرنشان کرد:
تعطیلی واحدهای عمرانی و پروژه های موجود در این بخش، مسلماً تعطیلی و بیکاری گسترده ای را به دنبال خواهد داشت که زنگ خطری در بین جامعه تحصیلکرده  در این صنعت را به صدا درخواهد آورد .
گلابتون چی با تاکید بر اینکه با این حجم از تعطیلی و  توقف واحدهای صنعتی، نخواهیم توانست فارغ التحصیلان ایرانی را در کشور نگه داریم اظهار داشت :
ادامه فعالیت بخش خصوصی نیاز به حمایت های دولتی و اتخاذ استراتژی مناسب در این حوزه دارد تا با ایجاد بازار مناسب از مهاجرت فارغ التحصیلان کشور جلوگیری کنیم.
این فعال اقتصادی بازار کشورهای اطراف، مانند؛ عراق، سوریه، و افریقا  را جهت توسعه فعالیتهای عمرانی مطلوب ارزیابی کرد که نیاز به دیپلماسی اقتصادی مناسب از سوی دولت دارد تا از تبعات ناهنجار مهاجرت متخصصان و مواجهه با چالش بیکاری گسترده به دور بمانیم.
به گفته دبیر سندیکای شرکت های ساختمانی ایران، کشوردر حوزه CIS، پتانسیل های خوبی  وجود دارد که در صورت استفاده بهینه با حمایت دولت اقدامات موثری در این حوزه صورت خواهد گرفت.
گلابتونچی با اشاره به اینکه دولت کنونی تا کنون اقدماتی در این بخش انجام داده است گفت : اما هنوز ظرفیتهای بسیاری برای توسعه فعالیتها و پروژه های عمرانی وجود دارد.
اشتغالبودجهبیکاریتاسیساتصادراتصنعت احداثعمرانیمهندساننیروهای فارغ التحصیلپروژه هایکشورهای همسایهگلابتون
Comments (0)
Add Comment