تاثیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی در رکود ساخت و ساز

مهندس «کیان حصاری» در اولین بازدیدی که به همراه تعدادی از اعضای هیأت مدیره از محل دفتر نمایندگی شهرستان اسفراین انجام شد، گفت: اقدام به موقع و گزارش ناظران سازمان نظام مهندسی در شهرداری موجب انتفاع مردم می‌شود.
به گزارش دریافتی پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در دیدار با شهردار اسفراین مسائل و مشکلات حوزه ساخت و ساز در این شهرستان را مطرح و اعلام کرد: صدور شناسنامه فنی و ملکی در ساختمان‌های دارای مجری الزامی است، اگر چه بسیاری از بناها دارای مجری هستند؛ اما برای آن‌ها شناسنامه فنی و ملکی صادر نمی‌شود و این مشکل در اسفراین رایج است.
مهندس «کیان حصاری» در اولین بازدیدی که به همراه تعدادی از اعضای هیأت مدیره از محل دفتر نمایندگی شهرستان اسفراین انجام شد، افزود: در اجرای نقش نظارتی شهرداری تنها به موضوع متراژ توجه می‌شود؛ در حالی‌که باید تمام مسائل فنی مدنظر قرار گیرد.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تاکید کرد: نمایندگی سازمان در شهرستان‌ها به دلیل حرکت هم سو و مدیریت یکپارچه دارای اهمیت ویژه‌ای هستند و مد نظر سازمان است.
شهردار اسفراین نیز در این دیدار با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ای گفت: برخی از قوانین در شهرداری‌ها قدیمی است و بدین لحاظ دارای مشکلات و مسائلی است.
وی با بیان اینکه بالا بودن نرخ تورم و افزایش قیمت مصالح ساختمانی منجر به رکود در حوزه ساخت‌وساز شده است، ادامه داد: مسائل مطرح شده موجود نیز به دلایل نبود نیروی متخصص در مدیریت شهری به خوبی بررسی نمی‌شود.
مهندس ارجمندی کاهش درآمدهای شهری و عدم بهره‌مندی از صنایع بزرگ را از دیگر مشکلات این شهرستان ذکر و اضافه کرد: مشکلات درآمدی مستقیم بر روی اقتصاد شهر و ساخت‌وسازها تاثیر گذاشته است، با این حال همچنان ساخت بنا باید نظام‌مند باشد.
گفتنی است قبل از جلسه بازدیدی از ساختمان‌های در حال احداث سطح شهرستان انجام شد و در این دیدار مسائل و مشکلات مربوط به حوزه ساخت‌وساز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و راه‌کارهایی نیز برای رفع آن‌ها ارائه شد.
Comments (0)
Add Comment