تأمین برق بزرگ‌ترین دیتاسنتر روسیه با برق هسته‌ای

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت برق Rosenergoatom در حال ساخت بزرگ‌ترین دیتاسنتر روسیه است که درست بالای ایستگاه برق کالینان قرار می‌گیرد.




این ایستگاه که در 120 مایلی شمال غربی مسکو قرار دارد 80 مگاوات برق موردنیاز تأمین برق رک‌های سرور یا 10000 دیتاسنتر را تولید می‌کند.




پیش‌بینی می‌شود هزینه این پروژه 975 میلیون دلار باشد.



تنها 10% این رک‌ها برای مصرف Rosenergoatom ذخیره‌شده و بقیه برای مشتریان تجاری موجود است.

با توجه به قوانین ذخیره اطلاعات جدید روسیه، که مستلزم ان است که هر داده‌ای در مورد شهروندان روسیه در سرورهای بومی ذخیره‌شده کار باید دقیق باشد. شرکت برای ارائه فضا به تأسیسات جدید به فیس‌بوک و گوگل نزدیک شده است.

 

 

Rosenergoatom در حال حاضر از 10 واحد برق هسته‌ای با 33 رآکتور بهره‌برداری کرده و برای افزایش تعداد راکتورها تا 59 عدد تا سال 2030 برنامه‌ریزی می‌کند.

 

 

برای پشتیبانی از این توسعه، شرکت ساخت یک دیتاسنتر بزرگ در کنار ایستگاه برق هسته‌ای کالینین در آدوملیا را آغاز کرده است – تأسیساتی که درمجموع 4000 مگاوات در 4 بلوک برق تولید می‌کند. طبیعتاً دیتاسنتر جدید از انرژی هسته‌ای تغذیه می‌کند.

 

 

پیش‌بینی می‌شود فاکتور اول دیتاسنتر در مارس 2017 و فاز دوم در تابستان 2018 به بهره‌برداری برسد. کل کارهای ساختمانی توسط مهندسی CHD انجام می‌شود.

 

 

تحلیل گران پیشنهاد داده‌اند یک دیتاسنتر بزرگ مشتری کامل خواهد بود تا بتواند مازاد انرژی تولیدی ایستگاه برق کالینین را بسوزاند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیبرقبین المللتاسیسات
Comments (0)
Add Comment